خبرگزاری کار ایران

کارگران «لنت تلدا خاوران» معوقات مزدی دارند

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۳۹۵

کارگران کارخانه «لنت تلدا خاوران» درقزوین در تماس با ایلنا از معوقات مزدی حدود ۳۰ نفر از همکاران خود خبر دادند.

منابع خبری ایلنا در قزوین اعلام کردند با وجود تغییرات مدیریتی در کارخانه «لنت تلدا خاوران»، معوقات مزدی حدود۳۰کارگر این کارخانه هنوزپرداخت نشده است.

این کارگران می گویند با بهبودی که دروضعیت تولید کارخانه بوجود آمده این ۳۰ کارگر انتظار داشتند  کارفرمای جدیدمطالبات معوقه مزدی آنان را که مربوط به سالهای گذشته است را پرداخت می‌کرد.

یکی ازکارگران لنت تلدا خاوران درباره جزئیات مطالبات معوقه خود گفت: تا آذر ماه سال گذشته حدود ۷۰ کارگر این کارخانه با دارا بودن حدود ۱۴ ماه دستمزد وبیمه معوقه کار می‌کردند اما با ورود سرمایه گذار جدید بخش زیادی از مشکلات مالی این کارخانه وکارگرانش مرتفع شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر دستمزد کارگران در موعد مقرر پرداخت می‌شود افزود: آنچه باقی مانده حدود ۱۴ ماه از مطالبات معوقه سالهای ۹۳ و ۹۴ حدود ۳۰ نفر از کارگران است که هنوز پرداخت نشده است.

به نقل از این کارگرگفته می‌شود که جدا از مزد معوقه، بیش از ۱۵ ماه حق بیمه آن‌ها به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفته وی میزان بدهی این واحد تولید کننده به تامین اجتماعی حدود ۵۸۰ میلیون تومان است و طی ماههای اخیر دفترچه‌های بیمه درمانی کارگران با مساعت اداره تامین اجتماعی تمدید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز