خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

طرح تحول سلامت پارادایم رابطه دولت و ملت را شکل می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۸۸۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح تحول سلامت مهم‌ترین برنامه دولت در حوزه سیاست داخلی است و در این طرح پارادایم رابطه دولت و ملت شکل می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در همایش مشترک مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران، اظهار داشت: بهداشت و سلامت از مهم‌ترین حقوق شهروندی است و طرح تحول سلامت نیز مسئله بسیار مهمی در رابطه با حقوق شهروندی را مورد توجه قرار داده است.

وی همراهی و همکاری بین بخشی برای اجرای موفق طرح تحول سلامت را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اجای صحیح این طرح و تأمین منابع مالی لازم برای اجرای آن در ‌‌نهایت باعث کاهش مشکلات مردم در استفاده و دسترسی به خدمات درمانی می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه طرح تحول سلامت با محوریت وزارت بهداشت در حال انجام است، اظهار داشت: این کار برای افزایش عدالت و کاهش نابرابری در دریافت خدمات درمانی انجام شده است.

وی عدالت در دسترسی به خدمات سلامت را از مهم‌ترین عوامل اجرای این طرح برشمرد و گفت: شاهد تحول جدی در خدمات درمانی ارائه شده در مناطق محروم کشور و حاشیه شهر‌ها هستیم. در سازمان تأمین اجتماعی نیز مراکز درمانی جدید در حاشیه شهر‌ها و مناطق محروم احداث می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه خدمات درمانی مطلوب به جامعه و تأمین هزینه پایدار برای ارائه خدمات درمانی مطلوب را از مهم‌ترین اولویت‌های این وزارتخانه دانست و افزود: وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار هم برای اجرای این طرح تلاش می‌کنند و همه عواملی که در اختیار این دو مجموعه است برای موفقیت این طرح به کار گرفته می‌شود.

ربیعی گفت: در اجرای طرح تحول سلامت هیچگونه اختلاف و تعارضی در کشور وجود ندارد و تمامی اجزای دولت برای موفقیت این طرح تلاش می‌کنند.

وی افزود: این طرح با هدفگذاری، برنامه ریزی و اجرای صحیح و با انعطاف پذیری و همکاری هرچه بیشتر تمامی اجزای نظام سلامت در حال اجرا است و این طرح باید با سرعت مناسب به اهداف مقرر دست یابد.

ربیعی ادامه داد: در صورتی که کاستی و نقصی نیز در این طرح بروز یابد با همکاری و هماهنگی بین بخشی نسبت به اصلاح آن اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح به سخت کوشی، عقلانیت و کار کار‌شناسی نیاز داریم، گفت: باید به دنبال بسیج منابع باشیم و استفاده بهینه از منابع را مورد توجه قرار دهیم و کنترل نظارت و اصلاح همواره مورد توجه باشد.

ربیعی گفت: وزارت بهداشت و وزارت رفاه با اقشار گوناگون مردم در ارتباط هستند و باید برای موفقیت این طرح مهم تلاش کنیم چرا که موفقیت ما در خدمت شایسته به مردم باعث امیدواری و اطمینان بیشتر آنان به دولت تدبیر و امید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز