خبرگزاری کار ایران

جلسه بررسی«الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی» برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۰۷۲

جلسه کمیته کار‌شناسی معرفی و بررسی الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی با حضور رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، امامدادی رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در این جلسه الگوی توسعه مشاغل خانگی را مورد بحث و بررسی قرار داد؛ سپس نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند.

وی در این جلسه گفت: با توجه به گذشت پنج سال از تصویب و اجرای قانون مشاغل خانگی، تجارب حاصله و آسیب‌شناسی و مطالعات تطبیقی انجام شده پیرامون مشاغل خانگی، ضروری است؛ لذا باید مواردی نظیر توسعه فعالیت‌های شبکه ای-راهنمایی، مشاوره و ارزیابی متقاضیان، تنوع شیوه‌های آموزشی، بازار توسعه رشته‌های نوین، مزیت‌های نسبی و رقابتی، هدفمندی حمایت‌ها، بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 امامدادی تصریح کرد: بر این اساس و با هدف توسعه مشاغل خانگی و توجه بیشتر به موارد فوق، فرآیند فعلی مشاغل خانگی مورد بازنگری قرار گرفته و «مدل جدید توسعه مشاغل خانگی» طراحی و ارائه شده است؛ در این الگو توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی، توانمند سازی متقاضیان قبل از ورود به بازار کار و هدفمندی حمایت‌ها مورد تأکید قرار گرفته است.

در این جلسه همچنین مقرر شد، هریک از دستگاه‌ها با در نظر گرفتن وظایف و تکالیف مربوطه، برنامه عملیاتی، شیوه مداخله و شرایط لازم برای پیاده سازی الگوی توسعه مشاغل خانگی را به دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز