خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون عالی کارفرمایان یادآور شد:

مغایرت ادغام درمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت با ماهیت سازمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۴۸۰

نایب رئیس کانون عالی کارفرمایان اعتقاد دارد نگاه غیر منطقی برخی نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی به صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی با ماهیت شکل گیری این سازمان همخوانی ندارد.

به گزارش ایلنا، «محمد عطاردیان» گفت: در شرایطی که کارگران بیمه شده سازمان تامین اجتماعی برخلاف بیمه شدگان سایر صندوق های درمانی ماهانه بین 100 تا 600 هزار تومان بابت هزینه استفاده از خدمات درمانی این سازمان را پرداخت می‌کنند، دولت و مجلس نمی‌توانند از ادغام صندوق درمانی این سازمان در سازمان بیمه سلامت ایرانیان حمایت کند.

وی با یادآوری اینکه این میزان پرداخت براساس مقرراتی است که از سالها قبل توسط دولت و مجلس برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی وضع شده است، افزود: طبق این مقررات 30 درصد مزد هر کارگر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بابت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود که معادل ثلث این مبلغ بابت ارائه خدمات درمانی به حساب صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی واریز می شود.

این مقام کارفرمایی در ادامه با یادآوری اینکه طبق همین قوانین سقف پرداختی بیمه شدگان تا 7 برابر حداقل مزد قانونی قابل افزایش است، افزود: این وضعیت درحالی است که بیمه شدگان سایر صندوق های درمانی تنها هر ماه یک مبلغ جزئی و ثابت بابت دسترسی به خدمات درمانی پرداخت می‌کنند و در مقابل این دولت است که از محل بودجه‌ عمومی هزینه‌های این صندوق ها را تامین می کند.

نائب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی افزود: وقتی دولت درمقام بزرگترین کارفرمای کشور بیشترین میزان بدهی را به سازمان تامین اجتماعی دارد چگونه می‌تواند مدعی شود که در صورت ادغام شدن منابع درمانی این سازمان در سازمان بیمه سلامت ایرانیان وضع عموم بیمه شدگان از جمله کارگران بیمه شده سازمان تامین اجتماعی، بهتر می‌شود.

عطاردیان با اشاره به اینکه صندوق های درمانی اوضاع نابسامانی دارند و در تامین منابع درمانی خود با مشکل رو به رو هستند اظهار داشت:  مطابق قانون تامین اجتماعی پرداخت حق بیمه هر کارگر به نسبت 7 به 23 میان شخص کارگر و کارفرمای او تقسیم شده است و اگر قرار است ادغامی صورت بگیرد باید پرداخت تمامی این هزینه‌ها به عهده دولت واگذار شود.

وی افزود: هدف از تاسیس سازمان تامین اجتماعی و به تبع آن فعالیت صندوق ردمانی این سازمان، ایجاد شرایط امن برای فعالیت‌های اقتصادی مولد صنعتی است که در آن توجه به خواسته‌های نیروی انسانی یکی اصل ضروری غیر قابل انکار تلقی می‌شود.

عطاردیان افزود: دولت و مجلس به صندوق درمان تامین اجتماعی به چشم قلکی نگاه می کند که هر وقت در جایی بودجه کم می آورد با چند مصوبه منابع آن را برداشت کند و در این شرایط کوچکترین دغدغه ای در خصوص بیمه شدگان این صندوق که اغلب آن حداق بگیر هستند ندارد.

نایب رئیس کانون عالی کارفرمایان با تاکید بر اینکه صندوق تامین اجتماعی یک صندوق درآمد-هزینه ای است، افزود: قانونگذاران و مجریان قانون  باید استقلال سازمان تامین اجتماعی را تضمین کنند ضمن اینکه مدیران سازمان تامین اجتماعی باید نسبت به مدیریت ورودی ها و خروجی های صندوق دقت بیشتری به خرج دهند تا شاهد اتلاف منابع صندوق نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز