خبرگزاری کار ایران

چهارشنبه گذشته روی داد:

مرگ نماینده کارگران ساختمانی گنبدکاووس در سانحه رانندگی

«خداورد ملایی» رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گنبد کاووس براثر سانحه رانندگی که در روز چهارشنبه (29 اردیبهشت ماه) رخ داد، جان خود را از دست داد.

«اکبر شوکت» از اعضای هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با اعلام این خبر به ایلنا گفت: این حادثه زمانی اتفاق افتاد که مرحوم ملایی قصد داشت از یک جلسه‌ صنفی که در استان مازندران برای رسیدگی به مشکلات بیمه کارگران ساختمانی برگزار شده بود بازگردد.

وی در توضیح این جلسه گفت: موضوع این جلسه که به صورت مشترک با حضور نمایندگان انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی گیلان، مازندران و گلستان برگذار شده بود به یکی از بخشنامه‌های جدید سازمان فنی و حرفه‌ای اختصاص داشت که براساس آن هر فرد به صرف داشتن مدرک درجه ۳ فنی حرفه‌ای کارگر ساختمانی محسوب می‌شود و می‌تواند بر این اساس از مزایای بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی استفاده کند.

شوکت با غیر قانونی خواندن این بخشنامه افزود: نهادهای صنفی کارگران ساختمانی بارها متذکر شده‌اند که سازمان‌های دیگر نباید در امور انجمن‌های صنفی از جمله بررسی صلاحیت افراد مدعی استفاده از بیمه کارگران ساختمانی دخالت کنند.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار سازمان تامین اجتماعی تا این لحظه دست کم بیمه ۱۰۰ هزار فردی که مدعی کارگری ساختمانی بودند به دلیل غیر واقعی بودن ادعا لغو شده است، نفر که خود را کارگر ساختمانی معرفی کرده بودند باطل کرده است، گفت: اگر از همان ابتدای اجرای قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در امور نهادهای صنفی کارگران ساختمانی دخالت‌های نابجا صورت نمی‌گرفت امروز شاهد نبودیم که افرادی با هویت شغلی غیر از کارگری در بخش ساختمان تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار بگیرند.

کد خبر : ۳۷۳۰۹۰