خبرگزاری کار ایران

با وجود هشدار کارشناسان اقتصادی ؛

پارلمان یونان اصلاحات اقتصادی وزرای دارایی اتحادیه اروپا را تصویب کرد

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۶۸۹

پارلمان یونان به طرح اصلاحات اقتصادی دولت در خصوص افزایش مالیات ها و گسترش خصوصی سازی رای مثبت داد.

به گزارش ایلنا پارلمان این کشور تحت فشار حزب چپ گرای یونان مجبور شد به اصلاحات مورد نظر رای دهد.

اکثریت نمایندگان حزب دموکراسی نوین از رای دادن به این لایحه اجتناب کردند اما نمایندگان حزب حاکم (سیریزا) به این اصلاحات رای مثبت دادند.

پیش از این یورو نیوز گزارش داده بود که دولت یونان تحت فشار وزاری داریی اتحادیه اروپا، کمیسیون اروپا و بانک جهانی مجبور شده «اصلاحاتی اساسی» را در اقتصاد خود انجام دهد.

این اصلاحات طلبکاران یونان را برای کمک های مالی بیشتر ترغیب می کند اما کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اصلاحات مد نظر نهادهای اروپایی فقط به تعدیل نیروهای کار در بخش های خدمات، ساختمانی، سلامت و حمل و نقل منجر می شود و چشم انداز روشنی برای اقتصاد این کشور نخواهد داشت.

در ماه های گذشته اعتصاب های فروانی از سوی سندیکاهای کارگری و معلمان و بازنشستگان علیه این اصلاحات انجام شد اما دولت یونان بیشتر درپی بازگرداندن بدهی های این کشور و دریافت مشوق های اقتصادی از بانک ها و کشورهای بزرگتر مثل آلمان و فرانسه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز