خبرگزاری کار ایران

اظهار نگرانی کارگران تعاونی بهنام انرژی نائین از اخراج

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۹۳۳

پرداخت نکردن بهای گاز مصرفی نیروگاه بهنام انرژی نائین از سوی شرکت توانیر باعث شده تا کارگران این واحد نیروگاهی از بابت امنیت شغلی خود احساس خطر کنند.

کارگران تعاونی بهنام انرژی نائین در گفتگو با خبرنگار ایلنا نسبت به اینکه ممکن است به دلیل بدحسابی شرکت توانیر در پرداخت تهاتری هزینه گاز مصرفی نیروگاه اخراج شوند، ابراز نگرانی کردند.

این کارگران که تعداد آنها دست‌کم 15 نفر افزودند: به طور معمول در نیروگاه‌های تولید برق زیر 15 مگاوات بین 15 تا 30 نفر مشغول به کار هستند و طبق روال معمول شرکت توانیر در قبال خرید برق از چنین نیروگاه‌هایی موظف به تأمین سوخت نیروگاه‌ است اما حداقل این موضوع از اردیبهشت امسال برای نیروگاه نائین اتفاق نیفتاده است.

آنها می‌گویند موضوع تامین هزینه گاز مصرفی نیروگاه و پرداخت بهای آن به شرکت گاز اقدامی بود که می‌بایست از سوی شرکت توانیر در راستای تولید برق در نزدیکی محل مصرف‌کننده و کاهش تلفات انرژی در شبکه توزیع صورت می‌گرفت که در عمل در ماه گذشته چنین نشد.

در همین رابطه رئیس تعاونی بهنام انرژی نائین با تأئید اظهارات کارگران به ایلنا گفت: شرکت گاز در سال 93 تعرفه گاز نیروگاه‌های تولید برق را از خصوصی به صنعتی تغییر داد و بدین ترتیب براساس تعرفه‌های جدید 15 تا 20 شرکت تولید برق بدهی بالا آوردند.

پوربافرانی افزود: با به‌وجود آمدن مشکلات تأمین دستمزد کارگران و تعمیر و نگهداری تجهیزات و... نیروگاه‌های برق که طی نامه‌ای نیز به اطلاع فرمانداری نیز رسانده شد، در سال 94 معاون وزیر نیرو و شرکت گاز توافق کردند تا هزینه گاز نیروگاه‌ها بین دو وزارتخانه تهاتر شود.

به گفته وی، در نیروگاه بهنام انرژی نائین 7 کارگر بیمه شده مستقیم - رسمی و 4 نفر کارگر غیرمستقیم که به کارهای جانبی (تعمیر و نگهداری و...) می‌پردازند، مشغول کارند.

وی ادامه داد: این روند ادامه داشت تا اردیبهشت 95 که قرارداد تهاتر منتفی شد و شرکت گاز طی اخطاریه‌ای بدهی سال 94 نیروگاه‌ها را اعلام و تأکید کرد در صورت پرداخت نشدن بهای انرژی، گاز نیروگاه را قطع خواهند کرد.

پوربافریان افزود: در حال حاضر در استان اصفهان 9 واحد نیروگاهی تولید برق داریم که تاکنون گاز 4 واحد قطع شده است. بالطبع زمانی که این نیروگاه‌ها تعطیل باشند، افراد شاغل در آن تعدیل خواهند شد.

وی افزود: از قرار معلوم این خط‌مشی برای نیروگاه‌های سایر نقاط کشور از قبیل: زنجان و شمال کشور نیز مشکلاتی را پیش آورده است که اگر اقدام مؤثری در این زمینه انجام نشود احتمال تعدیل کارگران شاغل در این واحدها تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز