خبرگزاری کار ایران

کارگران بیکار شده فولاد زاگرس:

با بیمه بیکاری به دلایل نامعلوم مخالفت می کنند/ همچنان سرگردانیم

کارگران بیکار شده فولاد زاگرس همچنان در انتظار بیمه بیکاری به سر می برند و مسئولین استان پاسخ روشنی به آنها نمی دهند.

به گزارش ایلنا، دو کارگر بیکار شده فولاد زاگرس که پیش از این بارها جهت پیگیری بیمه بیکاری خود به تهران مراجعه کرده اند، پس از بازگشت به استان کردستان همچنان بلاتکلیف و میان اداره کار و سازمان تامین اجتماعی استان سرگردانند .

این دو کارگر به نام های «احمد امینی» و «علیرضا رستمی» می گویند ماههاست که بیکاریم، باقیمانده آنچه داشتیم به اضافه هرچه از دوستان و آشنایان قرض گرفتیم  خرج سفر به تهران و تحمل هزینه های سفر بی حاصل شد. حالا هم ما را به اداره کار  استان حواله داده اند که کسی پاسخگو نیست و همچنان بلاتکلیفیم.

در ادامه پیگیری‌ها در ارتباط با وضعیت این دو کارگر، «محمد سعید جهان‌بین»، مدیر روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان  به خبرنگار ایلنا گفت: این کارگران آخر اسفندماه سال 92 به دلیل تعطیلی کارخانه فولاد زاگرس  بیکار شدند که طبق قانون بایستی ظرف 30 روز برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه می کردند که این دو نفر ترجیح دادند به جای مراجعه برای بیمه بیکاری،  شکایت بازگشت به کار را پیگیری کنند.

جهان بین ادامه داد: پس از صدور رای نهایی و منتفی شدن بازگشت به کار و پس از سپری شدن 13 ماه، این دو کارگر قصد پیگیری بیمه بیکاری دارند که چندان شدنی نیست.

جهان بین در انتهای گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا پیگیری بیمه بیکاری پس از صدور حکم نهایی دیوان عدالت، غیر قانونی است گفت: مساله قانونی بودن یا نبودن نیست. در حال رایزنی هستیم و مساله قرار است در تهران بررسی و نتیجه اعلام شود.

به هر حال امینی و رستمی ماههاست منبع درآمدی ندارند و با این وجود بین تهران و کردستان، بین سازمان تامین اجتماعی و اداره کار و میان این رفت و آمدهای بی حاصل سرگردانند.

 این دو کارگر به علت منحل شدن واحد تولیدی محل اشتغال خود، علیرغم سالها سابقه کار، بیکار شده اند  و اکنون فقط یک خواسته حداقلی دارند که آنهم برآورده نشده است. حال، سوال اساسی این است که با استناد به کدام قانون و یا آیین نامه  با بیمه بیکاری این دو کارگر مخالفت می شود و در این میان، این دو کارگر باید به کجا مراجعه کنند که بتوانند پاسخ صریحی بگیرند یا به عبارتی، متولی اصلی پاسخگویی چه نهادی است.

 

کد خبر : ۳۷۴۰۵۰