خبرگزاری کار ایران

در ادامه اعتراضات به اصلاحات قانون کار فرانسه؛

کارکنان نیروگاه‌های اتمی دست از کار کشیدند

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۸۵۴

در ادامه اعتراضات به اصلاحات قانون کار فرانسه روز پنجشنبه کارکنان نیروگاه‌های اتمی دست از کار کشیدند و به صفوف معترضان پیوستند.

به گزارش ایلنا، سخنگوی بزرگترین اتحادیه کارگری فرانسه (cgt) به رسانه‌های این کشور اعلام کرده بود که کارکنان تمامی نیروگاه‌های اتمی روز پنجشنبه دست از کار می‌کشند.

فرانسه 19 نیروگاه اتمی دارد که کارکنان 9 نیروگاه به اعتصاب‌ها پیوستند. قرار است کارکان 4 نیروگاه غیر اتمی در روزهای آینده به آنها بپیوندند.

پس از تصویب اصلاحات قانون کار که دست کارفرمایان را برای کاهش سطح دستمزدها و مزایای رفاهی باز می‌گذارد، اتحادیه‌های کارگری، حمل و نقل، کارمندان دولت، دانشجویان و دانش آموزان اعتصابات گسترده‌ای را برگزار کردند.

شدت این اعتصاب‌ها تا به حدی است که نظم و انظباط عمومی در این کشور مختل شده  و 30 درصد از پمپ بنزین‌های این کشور در فراهم کردن سوخت دچار مشکل شده‌اند.

نیروهای پلیس در کلیه شهرها آماده باش هستند تا با هرگونه تظاهرات مسالمات آمیز شهروندان برخورد کنند.

با این حال به نظر نمی‌رسد که دولت فرانسه حاضر باشد از اصلاحات مد نظر مریم الخمری،‌ وزیر کار این کشور کوتاه بیاید چرا که مانوئل والس،نخست وزیر فرانسه بزرگترین اتحادیه کارگری این کشور ((cgt را به بی مسئولیتی متهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز