خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانکاری رجاء معوقات مزدی دارند

دستمزد فروردین و اردیبهشت حدود چند صد نفر از کارگران پیمانکاری رجاء پرداخت نشده است. مدیر روابط عمومی رجاء می‌گوید: این هفته خبرهای خوشی در راه است.

جمعی از کارگران پیمانکاری رجاء در تماس با ایلنا از مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند.

از قرار معلوم دستمزد فروردین و اسفند چند صد نفر از کارگران رجاء که طرف قرارداد با شرکت های پیمانکاری مختلف هستند، هنوز پرداخت نشده است و تعدادی از این کارگران پیمانکاری نیز از سال گذشته مطالبات مزدی پرداخت نشده مانند حق سنوات و مزایا دارند.

به گفته کارگران، با تعدادی از پرسنل از جمله کارگران مولد بخار در سال جاری تمدید قرارداد انجام نشده است و تعدیل های کارگران پیمانکاری رجاء همچنان ادامه دارد.

در همین رابطه، «رامیز قلی نژاد»، مدیر روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء ضمن تایید عدم پرداخت مطالبات مزدی کارگران پیمانکاری به خبر نگار ایلنا گفت: دستمزد  فروردین و اردیبهشت حدود سیصد نفر از کارگران فنی رجاء هنوز پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: این هفته خبرهای خوشی در راه است و مطالبات مزدی کارگران تا آخر هفته پرداخت خواهد شد.

قلی‌نژاد در ارتباط با تعدیل کارگران پیمانکاری گفت: شرکت رجا در مقام کارفرمای اصلی با پرسنل قرارداد نمی بندد، و در عمل این پیمانکاران هستند که از یکسو طرف قرارداد کارفرمای اصلی هستند و از سوی دیگر با کارگران قرارداد می‌بندند. وقتی مهلت قرارداد با شرکت های پیمانکاری تمام می شود، راه آهن هیچ تعهدی نسبت به کارگران آن شرکت ندارد.  

کد خبر : ۳۷۵۹۵۲