خبرگزاری کار ایران

کارگران قراردادی ارگ قدیم سه ماه مزد طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۴۵۸

پرداخت دستمزد حدود 118 کارگر قرار دادی ارگ قدیم بم در استان کرمان دست کم سه ماه به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری ایلنا  در ارگ قدیم بم گزارش دادند، این کارگران که تحت مسئولیت سازمان میراث  فرهنگی  در پروژه نجات بخشی ارگ قدیم بم به صورت تخصصی به  کار مرمت ارگ قدیم مشغول‌اند در سه ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده اند.

به گفته کارگران، معوقات حقوقی نیروی کار این  پروژه عمرانی در ماه‌های  اسفند سال گذشته وفروردین  واردیبهشت ماه سال جاری به تاخیر افتاده است. همچنین حق عیدی و پاداش پایان سال کارگران تا کنون پرداخت نشده است.

به گفته این کارگران معادل سه ماه دستمزد معوقه حق بیمه این کارگران نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده و به همین دلیل دفترچه‌های درمانی آنان فاقد اعتبار شده است.

بنا بر ادعای کارگران،  پایگاه میراث فرهنگی ارگ به عنوان متولی اصلی پروژه نجات بخشی ارگ قدیم به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی  را ندارد در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران را از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار دارند.

به نقل از این کارگران که در دارای سوابق 8تا 24ساله هستند، گفته می‌شود  تاخیر در پرداخت دستمزدشان  تقریبا از سه سال پیش  آغاز شده به همین دلیل کارگران مرداد ماه سال گذشته دست به یک اعتراض صنفی 5 روزه زدند که در نتیجه  آن کارفرما پنج روز از حقوق کارگرانی که در این اعتراض  حاضر بودند راکسر کرد.

به ادعای آنان برخی از کارگران از اساتید خشت وگل هستند که  پیش از وقوع زلزله سال 82 در بازسازی و نگهداری پروژه ارگ بم مشارکت داشتند بطوری که در حال حاضر سابقه کاری آنها تا حدود  24سال هم می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز