خبرگزاری کار ایران

در نامه سرگشاده یک فعال صنفی کارگری عنوان شد:

دلجویی دولت و عذرخواهی قوه قضاییه از کارگران آق دره

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۹۹۶

دبیرکانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار دلجویی دولت و عذرخواهی قوه قضاییه از کارگران آق‌دره شد.

به گزارش ایلنا «حسین حبیبی» دبیرکانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با انتشار نامه‌ای سرگشاده خظاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار دلجویی دولت و عذرخواهی قوه قضاییه از کارگران آق‌دره شد.

در ابتدای این نامه پس از قدردانی از وزیر کار به دلیل برکناری مدیر کل تعاون، کار و رفاه استان آذربایجان غربی آمده است: از آقای ربیعی می‌خواهیم به وعده‌های داده شده به جامعه کار و تولید و کارگران عمل کرده و ندای مظلومیت و حق‌طلبی کارگرانی که به امید اجرایی شدن اصول ۲۲، ۲۸ و ۲۹ قانون اساسی (داشتن حق  کار و تامین اجتماعی) در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی رای داده‌اند را فراهم کند.

همچنین در این نامه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته‌ است تا به مظلومیت کارگران معدن آق‌دره توجه جدی کند چرا که آنها با استخراج طلا، ارزش و ثروت تولید می‌کنند ولی در عمل خودشان محروم و بی‌سرپناه و بی‌یاور هستند.

نگارنده این نامه که چنین وضعیتی را اوج نامردی و ظلم می‌داند، در ادامه می‌نویسد: آن وقت که کارگران به جای بهره بردن شلاق می‌خورند پنداری عصر برده‌داری است آن‌هم با حمایت قانون و خدا کند حمایت شرعی و دینی در میان نباشد که آن وقت بدبینی به دین خدا را باعث خواهد شد.

در بخش دیگری از این نامه خطاب به وزیر  کار آمده است: ظلم به کارگران معدن آق‌دره مصداق مشت نمونه خروار است. کارگران در دیگر معادن، در شرکت‌های خودروسازی و صنعتی و خدماتی نیز مورد ظلم و ستم سرمایه‌داری هستند  که اگر به آنها در حوزه روابط کار که شما متولی آن هستید توجه نشود مسئولیت بحران‌های اجتماعی و اقتصادی در حوزه کار و تولید متوجه شما خواهد بود.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور همچنین در بخشی از این نامه آورده است: از دولت می‌خواهیم ضمن دلجویی و عذرخواهی از کارگران معدن آق‌دره و سایر کارگران، به تکلیف و وظیفه‌ای که قانون اساسی بر عهده آنها گذشته عمل کرده، امنیت شغلی و مالی کارگران را تامین کند و به گفته امام خمینی(ره ) خیال نکنید که ما دولت هستیم و باید مساله‌ای را که ما طرح می‌کنیم، ملت بپذیرد چه روی مصالحش باشد چه نباشد.

در این نامه در عین حال از قوه قضاییه خواسته شده است تا ضمن عذرخواهی، برخورد و برکناری مسئولان قضایی مربوطه در استان آذربایجان غربی، بر  زخم این کارگران مرهم گذاشته و جبران خسارت کنند.

همچنین در این نامه آمده است: از نمایندگان جدید مجلس می‌خواهیم مطابق سوگندی که خوردند به کشور و کارگران متعهد و وفادار باشند، در غیر این صورت به گفته امام خمینی(ره) اگر انحراف پیدا کنید بر خلاف ملت، خیانت کرده‌اید به وکالتی که دارید.

در پایان نامه این فعال صنفی کارگری آمده است: تشکلات کارگری و کارگران نیز بدانند راه نجات و رستگاری در هوشیاری، آگاهی، وحدت، اعتراضات و اعتصابات صنفی، داشتن تشکلات مستقل قدرتمند در سایه ایمان و اعتقاد به قدرت مردمی و الهی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز