خبرگزاری کار ایران

در ادامه اعتصاب‌ها به اصلاحات قانون کار فرانسه

خلبانان هواپیماهای مسافربری نیز به صفوف معترضان می‌پیوندند

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۵۴۱

برگزاری اعتصاب‌ها به تصویب اصلاحات قانون کار فرانسه در حالی ادامه دارد که قرار است خلبان‌های هواپیماهای مسافربری نیز به صفوف معترضان بپیوندند.

به گزارش ایلنا قرار است که خلبانان از 11 تا 14 ژوئن به این اعتصاب ها بپیوندند این در حالی است که مسابقات  فوتبال جام ملت های اروپا یک روز قبل از این اعتصاب‌ها آغاز می‌شود.

در همین  حال  اتحادیه کارکنان حمل و نقل عمومی اعلام کرده است که فرانسه با یا بدون دریافت جام قهرمانی مسابقات جام ملت‌های اروپا تا لغو اصلاحات قانون کار به اعتصاب‌های خود ادامه می‌دهد.

اعتصاب‌های سراسری در حالی ادامه دارد که رهبران بزرگترین اتحادیه کارگری فرانسه (cgt) تاکید دارند که تا لغو اصلاحات قانون کار به این اعتصاب ها ادامه می‌دهند این در حالی است که تمامی اتحادیه های کارگری فرانسه در برگزاری این اعتصاب‌ها به cgt نپیوسته‌اند و همین موجب شده که دولت فرانسه cgt را متهم به ایجاد اخلال در نظم عمومی کند.

در مقابل cgt هرگونه اتهام در زمینه اخلال در نظم عمومی را رد کرده است و در بیانیه های خود همواره بر برگزاری تظاهرات‌های مسالمت آمیز تاکید کرده و کسانی را در این میان اقدام به آسیب زدن به اموال عمومی می‌کنند را تفرقه انگیز دانسته است.

در روزهای گذشته با وجود پیوستن کارکنان حمل و نقل شهری و بین شهری،‌ کارکنان نیروگاه‌های اتمی، معلمان، دانشجویان، دانش‌اموزان و کارمندان به صفوف معترضان دولت سوسیالیست فرانسه اعلام کرده است که به هیچ وجه از اجرای اصلاحات قانون کار کوتاه نمی‌ آید زیرا در این راه حمایت اکثریت نمایندگان حزب خود برخوردار است هرچند بعضی از نمایندگان احزاب راست میانه و حزب کمونیست با آن مخالفند.

اصلاحات قانون کار فرانسه دست کارفرمایان را برای افزایش ساعت های کاری باز می گذارد و موجب می‌شود که کارفرمایان مزایای رفاهی کارگران و کارکنان را کاهش دهند هرچند در بلند مدت به جذب نیروی کار بیشتر در این کشور کمک می‌کند.

اقتصاد فرانسه پس از وقوع چندین حمله تروریستی در سال گذشته میلادی شاهد خروج سرمایه‌گذارن بوده است و همین موجب شده افزایش بیکاری جوانان این کشور شده است هرچند که  در این کشور سن بازنشستگی از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا پایین‌تر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز