خبرگزاری کار ایران

احتمال برگزاری جلسه کمیسیون کارگری بدون حضور نمایندگان I.T.I

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۶۹۴

به گفته مسئول نهاد صنفی کارگران استان فارس، به احتمال زیاد در جلسه پیش روی کمسیون کارگری این استان به مشکل مطالبات پرداخت نشده کارگران I.T.I بدون حضور نماینده کارگران رسیدگی خواهد شد.

«مهرزاد مویدی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: قرار است برای رسیدگی به مشکل مطالبات معوقه کارگران کارخانه تعطیل شده صنایع مخابراتی راه دور ایران (I.T.I) برای روز دوشنبه، هفدهم خردادماه جلسه‌ای در کمسیون کارگری استانداری فارس تشکیل شود.

برگزاری جلسه کمسیون کارگری استان فارس برای بررسی مشکلات کارگران سابق کارخانه تعطیل شده I.T.I در حالی است که به گفته کارگران این واحد تولیدی پیش از شورای تامین این استان در خصوص مشکلات آنها تشکیل جلسه داده بود اما هنوز نتیجه آن اعلام نشده است.

از چهارم خرداد ماه سال جاری تاکنون گروهی از کارگران سابق این واحد تولیدی تعطیل شده با برپایی چادرهایی که در محوطه محل کار سابق خود افراشته‌اند، پیگیر معوقات مزدی خود شده‌اند.

کارخانه I.T.I در حالی در سالهای پایانی دهه 80 تعطیل شد که پیش از این تعداد 1200 کارگر داشت، آنزمان کارگران باقیمانده این واحد تولیدی مدعی بودند که I.T.I در جریان اجرای پروژه کارت‌های هوشمند سوخت نقش کلیدی داشته است و دست کم دولت باید از محل عواید سهمیه بندی بنزین مشکلات این کارخانه را برطرف کند.

معترضان که بیشترشان اکنون در زمره کارگران بازنشسته هستند، از زمان چادر نشینی در محل کار سابقشان دست‌کم هر روز یک اجتماع صنفی حدودا 70 نفری برپا می‌کنند و می‌گویند که پس از گذشت هشت سال هنوز بابت معوقات مزدی و پایان کار خود طلبکارند.

در این باره مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس با تایید این ادعای کارگران به ایلنا می گوید: مشکلات بازنشستگان کارخانه I.T.I  از سوء مدیریت‌های قبلی ناشی می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: آنزمان مدیران وقت این کارخانه بیشترین وام‌ها را در دولت گذشته از سیتم بانکی دریافت کرده اند اما نه خط تولید خود را به روز کرده و نه معوقات کارگران شاغل و بازنشسته را پرداخت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز