خبرگزاری کار ایران

مقامات فرانسه و اتحادیه اروپا نگرانند؛

تشدید اعتصابات کارگری در آستانه جام ملت های اروپا

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۰۱۳

در حالی که رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا از جمعه همین هفته در فرانسه آغاز میشود، اعتصابات کارگری به بالاترین حد خود در چند هفته گذشته رسیده و همین مساله مقامات دولت سوسیالیست فرانسه را نگران کرده است.

به گزارش ایلنا، گسترش اعتراضات کارگری در آخرین روزهای پیش از آغاز برگزاری مسابقات جام ملت های اروپا، مقامات فرانسه و دولت سوسیالیست این کشور را به شدت نگران کرده است.

فرانسه کشوری است که با اعتصابات کارگری بیگانه نیست. در هر فصل سال یک تصویر تکراری است. جهانگردان و خارجی ها  در خیابان های پاریس با کارگرانی که در حال اعتراض و اعتصاب هستند، مواجه می شوند.  

اما این بار قضیه کمی فرق می کند. جام ملت های اروپا در راه است. روز جمعه اولین بازی‌ها آغاز می شود. اما شرایط مناسب نیست. قطارهای بین شهری در خیلی از خطوط مترو تعطیل هستند. صف انتظار جایگاه‌های سوخت بسیار طولانی است و پروازها مرتب لغو می شوند.

این یک طوفان برای مقامات دولتی و مسئولان فرانسه محسوب می‌شود، آنهم در حالیکه مسابقات فوتبال اروپا قرار است 2.5 میلیون توریست را به این کشور جذب کند.

و اما اتحادیه های کارگری همچنان خشمگین هستند. می گویند حاضر نیستند در هیچ شرایطی تن به تغییراتی بدهند که مزایای آن نصیب کارفرمایان خواهد شد و راه را برای اخراج و تعدیل کارگران باز می‌گذارد. اتحادیه ها می گویند اعتصاب ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز