خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران بازنشسته:

افزایش 14مستمری‌ها پاسخگوی هزینه بازنشستگان نیست

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۰۶۷

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان شهر تهران گفت: اگرچه دولت برای سال 95 مستمری کارگران بازنشسته را در همه سطوح مزدی به میزان یکسان افزایش داده است اما واقعیت این است که این افزایش 14 درصدی هیچ سنخیتی با واقعیت‌های زندگی ندارد.

«علی اکبر عیوضی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: سال گذشته مستمری کارگران بازنشسته و مقرری بگیر سازمان تامین اجتماعی به صورت نابرابر از 15 تا 17 درصد افزایش یافت و همین مسئله باعث ایجاد نارضایتی عمومی کارگران بازنشسته از پایین بودن این میزان افزایش شد.

وی بابیان اینکه در تمامی سالهای گذشته دولت‌ها با استدلال به مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی از افزایش ناچیزی مستمری‌ها دفاع کرده‌اند؛ افزود: شاید امسال از نارضایتی مستمری بگیران سایر مزدی خبری نباشد، اما هنوز نارضایتی عمومی کارگران بازنشسته از بابت ناکافی بودن میزان مستمری‌های سال 95 ادامه دارد.

وی افزود: این اتفاق در حالی است که تاچندی پیش رسانه‌ها به نقل از سخنگوی دولت از افزایش 20 درصدی مستمری‌ها خبر داده بودند اما مصوبه شب گذشته هیات دولت بابت تعجب کارگران بازنشسته شد.

عیوضی افزود: اگر واقعا مشکل منابع مالی سازمان تامین اجتماعی باعث پایین نگهداشته شدن مستمری بازنشسته شده است از دولت انتظار داریم تا با جبران بارمالی ناشی از ارائه خدمات بیمه‌های اجتماعی به گروه‌های ناخوانده و تحمیل شده به وضعیت موجود خاتمه دهد.

 عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان شهر تهران در این خصوص به اصرار‌های نابه‌جای دولت و برخی نمایندگان مجلس برای ادغام صندوق بازنشستگان فولاد در سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: همه می‌دانند که وقتی این اتفاق بیفتد، سازمان تامین اجتماعی در سراشیبی ورشکستگی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز