خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

افزایش برابر سطوح مستمری‌ها رضایت بخش است/ ضرورت پرداخت مطالبات تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۲۵۰

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با مثبت خواندن اقدام دولت درباره افزایش یکسان میزان مستمری سال 95 کارگران بازنشسته، خواستار اجرای طرح ناتمام همسان‌سازی مستمری‌ در مورد کارگران بازنشسته شد.

حسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار به ایلنا گفت: اینکه مستمری بازنشستگان فارغ از سطوح مختلف مزدی به صورت برابر تا میزان 14 درصد، افزایش یافته است می‌تواند تا حدودی رضایت بخش باشد اما واقعیت این است که اگرچه این میزان افزایش بیشتر از نرخ تورم است اما هنوز پاسخ‌گوی هزینه‌های واقعی زندگی نیست.

وی افزود: اگر چه بعد از گذشت حدود هشت سال شاهد رعایت صورت شکلی مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی هستیم اما واقعیت این است که در یک سال گذشته میزان رشد سبد هزینه‌های زندگی کارگران بازنشسته به مراتب بیشتر از 14 درصد بوده است.

این فعال صنفی کارگری افزود: جامعه کارگری از دولت انتظار دارد تا در کنار افزایش‌های اخیر مستمری کارگران بازنشسته  با پرداخت بدهی‌های انباشته شده خود به سازمان تامین اجتماعی به کاهش شکاف میان هزینه و درآمد کارگران بازنشسته کمک کند.

صادقی در عین حال از اجرای طرح همسان‌سازی مستمری‌های کارگران بازنشسته تحت پوشش خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی که به صورت نیمه‌کاره در دولت پیشین رها شده بود به عنوان یکی از خواسته‌های بینادین جامعه کارگران بازنشسته یاد کرد.

این فعال صنفی کارگری افزود: دولت باید در کنار عمل کردن به تعهدات مالی خود با تامین اعتبارات مربوط به همسان‌سازی، مدیریت سازمان تامین‌اجتماعی را در جلب رضایت بیشتر جامعه کارگران بازنشسته یاری کند.

وی افزود: اینکه در حوزه مدیریت سازمان تامین‌اجتماعی دیگر از تخلفات مدیران پیشین سازمان تامین‌اجتماعی اثری نیست می‌تواند مایه دلگرمی و خرسندی جامعه کارگری باشد اما واقعیت است که برای مدیران پاکدست برای اداره سازمان گسترده و حساسی مانند به تامین منابع مالی کافی نیز نیاز مبرم دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز