خبرگزاری کار ایران

یک مقام صنفی کارگران بازنشسته عنوان کرد:

افزایش برابر مستمری‌های 95 ، اقدامی مثبت اما ناکافی

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۴۴۶

مسئول کمیته بیمه و درمان اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در شرایطی که همچنان شاهد فرار کارفرمایان از پرداخت واقعی حق هستیم، عملکرد سازمان تامین اجتماعی در خصوص افزایش برابر همه سطوح مستمری‌ها را می توان مثبت ارزیابی کرد.

«علیرضا حیدری» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: واقعیت این است که هنوز بسیاری از لیست‌های بیمه به‌صورت غیر واقعی و براساس مزدی کمتر از دریافتی اصلی کارگر به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

وی افزود: جدا از این مسئله دولت هنوز به تعهدات مالی خود در قبال سازمان تامین اجتماعی عمل نکرده است و به عنوان نمونه تنها برای سال 95 حجم تعهدات جاری را که دولت باید بابت هزینه بیمه افراد غیر کارگر به سازمان تامین اجتماعی بپردازد بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان است که اساسا بعید است چنین تعهدی به صورت کامل پرداخت شود.

حیدری ادامه داد: جدا از این مسئله دولت از بابت بدهی‌های گذشته بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و در عمل هرگز این بدهی حتی طبق مقررات بودجه سالیانه پرداخت نشده است.

وی گفت: در این شرایط وقتی سازمان تامین اجتماعی به صورت یکسان و برابر نسبت به افزایش 14 درصدی همه سطوح مزدی اقدام می‌کند باید این اقدام را مثبت ارزیابی کرد.

این فعال صنفی در عین حال افزود: اگر بخواهیم میزان افزایش مستمری‌ها را با واقعیت‌های زندگی تطبیق بدهیم آنگاه تنها باید از ناکافی بودن مستمری ها سخن گفت.

به گفته مسئول کمیته بیمه و درمان اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری قطع یقین در شرایطی که سبد هزینه های یک خانوار بازنشسته دست کم تا حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان در ماه برآورد شده است، افزایش 14 درصدی مستمری‌ها کمک چندانی به کارگران بازنشسته و به ویژه آنهایی که درآمد آنها مبالغی نزدیک به حداقل‌های قانونی است نمی‌‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز