خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در واکنش به بازداشت کارگران شهرداری اهواز:

بازداشت کارگران نتیجه اهمال مسئولان است/ تجمع‌کنندگان چاره‌ای نداشتند

asdasd
کد خبر : ۳۸۰۷۵۵

دبیر خانه کارگر خوزستان می گوید: مسئولان به جای برخورد قضایی با کارگران بهتر است به وظایف نظارتی و مدیریتی خود عمل کنند.

«آقایار حسینی»، دبیر خانه کارگر خوزستان در گفتگو با ایلنا در ارتباط با بازداشت 24 کارگر پیمانکاری شهرداری اهواز گفت: این وضعیت محصول عدم نظارت مسئولان قانونی و اهمال در انجام مسئولیت‌‌هاست.

دبیر خانه کارگر خوزستان با بیان این که کارگران پیمانکاری شهرداری منطقه 4 اهواز زیر حداقل بگیر هستند و حتی روزهای تعطیل هم کار می‌کنند گفت: این کارگران که دو ماه دستمزد آنها پرداخت نشده، چاره ای غیر از تجمع نداشتند که متاسفانه کارفرما به جای پاسخگویی به مطالبات این کارگران، از عوامل انتظامی و قضایی به عنوان ابزاری برای مقابله با خواسته این کارگران استفاده کرد.

وی در تشریح این مطلب گفت: نابسامانی اوضاع  شغلی و معیشتی کارگران شهرداری اهواز به حدی رسیده  است که هر هفته شاهد تجمعات کارگران هستیم. برای نمونه در دو هفته گذشته کارگران مناطق مختلف شهرداری اهواز چهار تجمع صنفی برگزار کردند.

حسینی ادامه داد: چرا باید کارگران شهرداری به خصوص کارگران پیمانکاری که از نظر مالی ضعیف ترین قشر جامعه هستند با چنین وضعیتی دست و پنجه نرم کنند.

وی افزود: اگر دستگاههای نظارتی مانند شهرداری و شورای شهر بر عملکرد شرکت‌های پیمانکاری نظارت می‌کردند، چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

وی در پایان با انتقاد از قصور ادارات کار در حل مشکلات و اختلافات صنفی گفت: ادارات کار نیز به وظایف نظارتی خود که مدیریت و تنظیم مناسبات روابط کار است، عمل نمی‌کنند و دقیقا به همین دلیل است که اجحاف در حق کارگران تشدید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز