خبرگزاری کار ایران

به نسبت مدت مشابه سال گذشته؛

تلفات حوادث کار در آذربایجان‌غربی 15 نفر بیشتر شد

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۰۱۲

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌غربی گفت: تعداد مصدومان ناشی از حوادث کار در دو ماه امسال در مقایسه با دو ماه سال‌ گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رسول روشنی از افزایش تعداد 15 نفر مصدوم حوادث کار در دو ماه سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال 94 اشاره کرد و افزود: این مدت حدود 184 نفر در اثر وقوع حوادث ناشی از کار مصدوم شده، به همین دلیل به مراکز پزشکی‌قانونی در مناطق مختلف استان مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در مدت مشابه سال‌گذشته حدود 169 نفر به این مراکز در سراسر استان برای تشکیل پرونده مراجعه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امسال میزان مراجعه‌کننده 15 نفر افزایش یافته است.

روشنی با بیان اینکه به دلیل سختی و صعوبت ناشی از نوع کار و ماهیت شغل مردان بیش از بانوان در معرض آسیب، وقوع حوادث و در نتیجه مصدومیت ناشی از مخاطرات مربوط به شغل‌شان قرار گرفته‌اند، یادآوری کرد: از این تعداد مصدوم 163 نفر مرد و 21 نفر زن بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آمار ماهانه نیز در ارتباط با رویدادهای مختلف در این مجموعه استخراج می‌شود، یادآوری کرد: اردیبهشت‌ماه امسال مجموع مصدومان حوادث ناشی از کار حدود 112 نفر بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 18 درصدی را نشان می‌دهد.

روشنی با بیان اینکه فروردین و اردیبهشت‌ماه سال‌گذشته در مجموع حدود 169 نفر در اثر بروز حادثه در محیط کار دچار مصدومیت و جراحت شده بودند، خاطرنشان کرد: در دو ماه امسال نیز این آمار 184 نفر است، به طوری که 15 نفر نسبت به دو ماه سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شایع‌ترین حادثه کار در این استان سقوط از ارتقاع و بلندی است، متذکر شد: از اقشار مختلف مردم به ویژه افرادی که شغل پرمخاطره دارند، انتظار می‌رود به هشدارها و نکات ایمنی توجه کنند.

وی با بیان اینکه خدمت در این مجموعه به معنای واقعی کلمه طاقت‌فرسا و دشوار است، خاطرنشان کرد: سختی کار در این سازمان و فشارهای روحی روانی ناشی از آن در انسان با هیچ شغل دیگری قابل مقایسه نیست ولی با این همه پرسنل در انجام وظایف قانونی و شرعی خود ساعی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز