خبرگزاری کار ایران

پنج روز مانده به خاتمه موعد به آخرین قرارداد اتفاق افتاد؛

کارگران باقیمانده معدن زغال سنگ بلده هم اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۱۸۹

به گفته کارگران پیمانکاری معدن زغال سنگ بلده، به کافرمای اصلی این واحد معدنی قراردادهای کاری آنها پنج روز زودتر از خاتمه فسخ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا این کارگران که تعداد آنها در حدود 80 نفر بوده و طبق آخرین قرارداد منعقد شده تا پایان خرداد ماه سال جاری در استخدام معدن بلده هستند.

آنها می‌گویند: براساس دستوری که از سوی کارفرمای اصلی معدن در روز گذشته (25 خرداد ماه) در مورد توقف فعالیت‌های استخراج معدن بلده منتشر شده است در حال حاضر همگی آنها بیکار شده‌اند.

اخراج پیش از موعد این کارگران در حالی است که پیشتر آنها از طلب 6 ماهه مزدی خود و ناتوانی کارفرما در پرداخت این طلب خبر داده بودند.

کارگران تعدیل شده معدن بلده که پیش از این شاهد ناکامی همکاران تعدیل شده خود در دست یابی به مقرری بیمه بیکاری بودند؛ می‌گویند: روز گذشته پس از اطلاع از قطعی شدن خبر اخراجشان در مقابل این واحد معدنی تجمع کردند که در نهایت این اجتماع صنفی به صحنه برخورد لفظی آنها با عوامل پیمانکار و کارفرمای اصلی معدن تبدیل شد.

برپایه این اظهارات پس از آغاز این جدال لفظی گروهی از عوامل انتظامی با تماس تلفنی پیمانکار در محل شکل گیری تجمع کارگران معترض حاضر می‌شوند و در نهایت کافرما و پیمانکار در حضور ماموران انتظامی صورت جلسه‌ای امضا می‌کنند که در آن بر پرداخت شدن تمامی مطالبات کارگران تا خاتمه خرداد ماه سال جاری (6 روز دیگر) تاکید شده بود.

از قرار معلوم پس از بالا گرفتن این درگیری‌ها رئیس کلانتری با مدیرعامل شرکتی که امتیاز استخراج این معدن را دارد تماس گرفته و مدیرعامل به وی قول داده که دستمزد کارگران را تا اوخر خرداد پرداخت می‌شود.

این کارگران می‌گویند به دنبال امضا این صورت جلسه، کارفرما و پیمانکار به تهیه یک دستگاه اتوبوس آنها را روانه محل سکونتشان می کند اما در میانه راه راننده خودروی حامل کارگران تمامی آنها را پیاده می‌کند.

در عین حال این کارگران افزودند: بعد از ماجرای روز گذشته آنها در تماس با اداره کار شهرستان نور خواستار حضور بازرسی برای رسیدگی به وضعیت قبلی و کنونی خود شدند.

برپایه این اظهارات مسئولان اداره کار از کارگران یاده خواسته اند تا درخواست خود را بصورت مکتوب برای این اداره فکس کنند اما چون در نزدیکی محل اقامت آنها امکان دسترسی به فکس وجود ندارد هنوز موفق به ارسال خواسته خود نشده اند.

آنها می‌گویند وضعیت پیش آمده در حالی است که تا پیش از این در محل معدن که ارتفاع 3 هزار متری از سطح دریا است و از نظر شرایط ایمنی در وضعیت مناسبی نیست مشغول کار بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز