خبرگزاری کار ایران

در ادامه مشکلات صنفی کارگران شهرداری اهواز؛

لغو جلسه شهردار اهواز با کارگران/وضعیت خواسته‌های کارگران هنوز نامعلوم است

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۶۱۸

به دلیل آنچه که خلف وعده شهردار اهواز نامیده می‌شود؛ کارگران پیمانکاری نتوانستند روز گذشته در مورد پیگیری خواسته‌های صنفی خود به نتیجه برسند.

به گزارش ایلنا، در حالی که پیش از این اعلام شده بود که شهردار اهواز می‌خواهد برای حوالی ساعت 10 صبح روز یکشنبه با گروهی از کارگران پیمانکاری شهرداری اهواز دیدار و با آنها در مورد مشکلات صنفی گفت‌وگو کند،   جلسه مذکور پس از گذشت یک ساعت از معطل شدن کارگران مراجعه کننده به محل کار شهردار اهواز،  برگزار نشد.

آنطور که منابع ایلنا می‌گویند برای شرکت در جلسه ای که برگزار نشد، تعداد 20 کارگر ازجمله تعدادی از کارگران بازداشتی هفته گذشته   دعوت شده بودند و قرار بر این بود که همه آنها در رابطه با حل مشکلات صنفی و خود همکارانشان با شهردار اهواز به توافق برسند.

تعیین تکلیف مطالبات مزدی معوقه و به سامان شدن روند پرداخت مطالبات جاری، ملزم کردن پیمانکار به انجام کامل تعهدات قانونی‌اش و بسته شدن پرونده قضایی بازداشتی‌های اخیر، از جمله مهمترین خواسته‌های صنفی کارگرانی ذکر شده است که قرار بود در این جلسه شرکت کنند.

در جریان اعتراض صنفی که روز دوشنبه (23 خرداد) توسط گروهی از کارگران پیمانکاری شهرداری اهواز در مقابل ساختمان شهرداری برپا شده بود؛ تعداد 20 کارگر با شکایت شهرداری اهواز بازداشت شدند؛ حبس  این افراد که نیروهای شاغل در بخش خدمات شهری منطقه 4 شهرداری اهواز هستند برای مدت پنج روز ادامه داشت و در نهایت همگی آنها در عصر روز جمعه (28 خرداد ماه) با قرار  30 میلیون تومانی آزاد شدند.

اینطور گفته می‌شود که پس از آزادی مشروط تمامی این 20 کارگر، مسئولان شهرداری اهواز در صدد برگزاری جلسه روز گذشته برمی‌آیند و در این راستا حتی گفته شده که کارگران دعوت شده از قبل توصیه‌هایی را در خصوص آراسته کردن ظاهر خود دریافت کرده بودند که در نهایت در روز موعود پس از یک ساعت معطلی به  آنها اعلام می‌شود که دیداری درکار نیست.

هرچند در حال حاضر تمامی کارگرانی که با شکایت شهرداری اهواز برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است در کنار سایر همکارانشان به کار سابق خود مشغولند؛ اما هنوز هیچ تحول جدیدی در وضعیت آنها ایجاد نشده است و در مقابل حتی شنیده می‌شود که به کارگران ناراضی که قصد انجام پیگیری قانونی را دارند توصیه شده که با توجه به نوع رابطه شغلی و پرونده قضایی باز آنها،  انجام پیگیری‌های قانونی نمی‌تواند به نفع آنها تمام شود

برپایه این اطلاعات تعداد کارگران پیمانکاری بخش خدماتی شهرداری منطقه 4 اهواز  در حدود 70 نفر است که همگی  طبق قرارداد منعقد شده با پیمانکار از ساعت  4 تا 11 صبح مشغول کارند و در حالی که به موجب قانون کار باید بابت بخشی از کار روزانه خود حق شب کاری دریافت کنند اصولا چنین مزایایی به آنها پرداخت نمی‌شود بطوری که رقم دریافتی آنها به زحمت تا یک میلیون و سیصد هزار تومان در ماه رسیده است.

در حالی کارگران مذکور اخیرا موفق به اطلاع از میزان تقریبی رقم دریافتی خود شده‌اند که در اصل به دلیل آنکه از ابتدای سال جاری تا لحظه برپایی تجمع (86 روز)  دستمزد در یافت نکرده بودند مقابل محل کار شهردار اهواز تجمع صنفی برپا می‌کنند .

این کارگران, درنهایت پس از خاتمه حبس پنج روزه همکارانشان موفق به دریافت معادل یک ماه طلب مزدی خود می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز