خبرگزاری کار ایران

گزارش تصویری -۲

شرایط ناایمن محیط کار کارگران عسلویه و بی توجهی کارفرما

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۳۰۱

منابع کارگری ایلنا در عسلویه با ارسال تصاویری از ادامه وضعیت ناایمن کارگران و نادیده گرفتن اصول ایمنی در پروژه‌های در دست ساخت فاز 14 عسلویه خبر می‌دهند.

فعالان صنفی کارگری منطقه ویژه عسلویه تصاویری را در اختیار ایلنا قرارداده‌اند که به مسئله نادیده گرفته شدن مقررات مربوط به اصول ایمنی و شرایط نا مناسب شغلی کارگران شاغل در فاز 14 منطقه ویژه عسلویه مربوط می‌شود.

به صورت مشخص تعدادی از این تصاویر به نادیده گرفته شدن اصول ایمنی در داربست بندی محیط کار این کارگران مربوط می‌شود.

به نقل از کارگرانی که در این محیط‌ها مشغول کارند با وجود تذکرات داده شده به پیمانکاران مجری این پروژه‌ها، هنوز محل کار شمار قابل توجهی از کارگران از نظر نوار هشدار خطر و جلویگری از امکان ریزش نا ایمن است.

در این باره  گفته می‌شود با وجود آنکه ناظران ایمنی به وظیفه خود در خصوص شناساندن کانون های خطر و دادن تذکرات لازم جهت اصلاح رفتارهای ناایمن پیمانکار عمل کرده‌اند اما همچنان کارگران به فعالیت روزانه خود در این محیط‌ها ادامه می دهند و همین امر باعث شده تا همیشه نگرانی از وقوع حوادث کار احساس شود.

مطابق مـاده 95 و 85  مسئـولیـت اجـرای مـقــررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بـر عهـده کـارفرمـا یا مسئولان واحدهـا خـواهـد بـود و هـر گـاه  بـر اثـر عـدم رعایـت مقررات مذکور از سـوی  کـارفــرما یـا  مسئولان واحدها، حادثـه ای رخ  دهـد، شخص کـارفرما یـا مسئول مـذکـور از  نظـر کیفـری و حقوقـی و  نیـز مجـازات های  مندرج در ایـن قانون مسئـول خواهد بود.

شرایط ناایمن محیط کار کارگران عسلویه و بی توجهی کارفرما

شرایط ناایمن محیط کار کارگران عسلویه و بی توجهی کارفرما شرایط ناایمن محیط کار کارگران عسلویه و بی توجهی کارفرما شرایط ناایمن محیط کار کارگران عسلویه و بی توجهی کارفرما شرایط ناایمن محیط کار کارگران عسلویه و بی توجهی کارفرما

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز