خبرگزاری کار ایران

در بخشنامه وزیر کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان شد:

تاکید بر ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۴۰۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشنامه‌ای به کلیه معاونین، مشاورین، روساو مدیران عامل کلیه سازمانهای تابعه و مدیران کل استانی و ستادی بر اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، ر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشنامه‌ای که متن کامل آن به شرح ذیل است؛ به کلیه معاونین، مشاورین، روسا و مدیران عامل کلیه سازمانهای تابعه و مدیران کل استانی و ستادی بر اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان تاکید کرد.

پیرو بخشنامه شماره ۲۴۷۷۹۴ مورخ ۱۹/۱۲۹۴ در خصوص نحوه به کار گیری بازنشستگان با عنایت به ابلاغ «قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» مصوب ۱۳۹۵ که طی نامه شماره ۲۶۱۴۵ مورخ ۹/۳/۱۳۹۵ ابلاغ شده است نکات زیر تاکید می‌شود:

۱-    بر اساس ماده واحده قانون ممنوعیت بازنشستگان به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا باز خرید شده یا شوند، در دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و کلیه دستگاههای که به نحوی از انحا از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند به استثنا موارد بر شمرده شده در تبصره ۱ و ۲ ماده واحده ممنوع است.

در این خصوص استثنائات نسبت به قوانین قبلی تغییر کرده‌اند و ماده ۴۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، ماده ۹۱ قانون استخدام کشوری، ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و بند ب ماده ۶۵ قانون برنامه پنجم توسعه، نسخ شده‌اند.

۲-    در استثنائات قانون جدید، بکار گیری مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت، ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد و بالا‌تر کما فی السابق مجاز شمرده است. علاوه بر این‌ها بکارگیری همترازان مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری به استثنائات اضافه و مجاز شمرده شده است.

علی رغم اجازات مذکور، در این خصوص اجازه بکارگیری اعضای هیئت علمی و نیز با مجوز هیات وزیران (موضوع ماده ۴۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) لغو شده است.

۳-    با توجه به لغو اجازه بکارگیری «اعضای هیات علمی» و نیز «با مجوز هیات وزیران»، ضروری است از بکارگیری و یا معرفی افراد مذکور برای اخذ مجوز هیات وزیران جدا خودداری شود. همچنین با توجه به تصریح تبصره ۳ قانون مذکور، مقتضی است معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت مطبوع و نیز سازمانهای وابسته به وزارت مطبوع ظرف مهلت قانونی مقرر (تا ۹/۵/۹۵) به منظور اعمال قانون، در خصوص افراد به کار گرفته شده قبلی بازنگری و اقدام قانونی به عمل آورند.

۴-    شایان ذکر است ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در قالب تبصره ۲ قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان اصلاح شده است و لذا با رعایت سایر مقررات مربوط، امکان بکارگیری بازنشستگان متخصص با مدرک تحصیلی کار‌شناسی و بالا‌تر به صورت پاره وقت و ساعتی با شرط بکارگیری و پرداخت حق الزحمه به میزان تا یک سوم کارمندان رسمی مشابه، همچنان بلامانع اعلام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز