خبرگزاری کار ایران

در نامه نمایندگان کارگران پلی‌اکریل مطرح شد؛

آینده نامعلوم ۲۰۰۰ کارگر پلی اکریل/ ریشه مشکلات در خصوصی‌سازی است

شورای اسلامی کار شرکت پلی اکریل اصفهان در نامه‌ای خطاب به "اسحاق جهانگیری"، معاون اول رئیس جمهور از وضعیت نابسامان شرکت و اهمال مسئولان در رسیدگی به مطالبات کارگران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز صبح (هشتم تیرماه)، نمایندگان کارگران پلی اکریل با ارسال نامه‌ای خطاب به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نسبت به وضعیت پیش آمده در این شرکت و بی‌توجهی مسئولان نسبت به مشکلات کارگران این قطب نساجی کشور، انتقاد کردند.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است: متاسفانه بی‌توجهی مسئولین طی یک دهه گذشته، اشتغال حدود ۲۰۰۰ نفر را به صورت مستقیم و هزاران نفر را به صورت غیرمستقیم به خطر انداخته است. امروز کارگران این کارخانه با سه ماه حقوق عقب افتاده و آینده‌ای نه چندان روشن مواجه هستند.

 در ادامه این نامه می‌خوانیم: ریشه تمام این مشکلات به خصوصی‌ سازی خارج از ضابطه این کارخانه برمی‌گردد. بی‌برنامگی صاحبان سهام در این مدت باعث از بین رفتن بخش عمده‌ای از دارایی‌های ثابت و غیرثابت و انباشت بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی و تولید با ظرفیت بسیار پایین شده است.

در پایان این نامه با اشاره به عواقب ناگوار این سیاست‌های ناصحیح آمده است: از شما مسئولین محترم تقاضامندیم که تدبیری بیاندیشید که از تاراج سرمایه‌های این کارخانه جلوگیری شود و این کارخانه استراتژیک به مسیر اصلی خود که‌‌ همان تولید است برگردد. مشکلات امروز پلی اکریل بر هیچ کدام از مسئولین استان اصفهان پوشیده نیست و هدف از نگارش این متون اتمام حجت با همه مسئولین کشور است که فردا خدای ناکرده نگویند که ما نمی‌دانستیم. امید است دولت تدبیر و امید به صورت جدی و فوری برای برون از شرایط موجود تمهیداتی بیاندیشد.

کد خبر : ۳۸۵۰۰۱