خبرگزاری کار ایران

برای پیگیری معوقات مزدی صورت گرفت؛

مراجعه کارگران شیشه آبگینه به دادگستری الوند

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۴۳۰

تعدادی از کارگران کارخانه شیشه آبگینه قزوین پیش از ظهر امروز با مراجعه به دادگستری الوند خواستار وصول بخش دیگری از مطالبات معوقه خود شدند.

منابع خبری ایلنا در کارخانه شیشه آبگینه قزوین با اعلام این خبر گفتند: حدود ۵۰ نفر از مجموع ۳۰۰کارگر شاغل وبازنشسته کارخانه «شیشه آبگینه» صبح امروز پس از طولانی شدن روند پرداخت مطالبات معوقه خود از سوی دادگستری الوند به این نهاد قضایی مراجعه کردند.

این منابع با بیان اینکه حدود ۲۰۰ کارگر شاغل و۸۰ کارگر بازنشسته این کارخانه ۵ ماه بعد از تعطیلی این واحد تولیدی با وجود صدور حکم توقیف اموال کارخانه هنوز نتوانسته‌اند مطالبات معوقه حقوقی و حق سنوات خدمت خود را دریافت کنند در ادامه افزودند: کارگران با دریافت حکم مصادره اموال کارخانه فقط توانسته‌اند بخش کمی از طلب حدود ۷ میلیاردی خود را از کارفرما وصول کنند.

به گفته آنان با حکم قضایی کوره شماره یک کارخانه شیشه آبگینه به ارزش ۳میلیارد و۹۰۰ میلیون به فروش رسید ه است و دادگستری الوند بعد از حدودا یک هفته حدود ۹۰۰ میلیون از یک میلیارد و۱۰۰ میلیون تومان پرداختی خریدار را بین کارگران تقسیم کرد.

کارگران با بیان اینکه حدود یک ماه پیش دوباره خریدار کوره شماره یک کارخانه مبلغ ۵۰۰میلیون تومان دیگر به حساب دادگستری شهرستان الوند پرداخت کرد ه است افزودند: به صورت مشخص در مجموع حدود ۷۰۰ میلیون از کل پرداختی‌های خریدار کوره کارخانه هم اکنون در حساب دادگستری الوند موجود است اما کارگران هم اکنون از طولانی شدن روند پرداخت پول به حساب کارگران که هر بار بین یک هفته تا ۱۰ روز به طول می‌انجامید نگران شده‌ وبه این نهاد قضایی مراجعه کرده اند.

به گفته آنان این کارخانه جدا از کارگران بدهی‌های مالی زیادی به نهاد‌های دولتی وبانک‌ها دارد که هر کدام از آن‌ها بصورت قانونی بدنبال وصول مطالبات معوقه خود هستند.

طبق گزارش کارگران این کارخانه حدود ۹ میلیارد تومان به اداره گاز، ۶۰۰ میلیون به اداره برق، ۴میلیارد تومان به تامین اجتماعی وحدود ۱۷ میلیارد تومان هم به بانک صادرات بدهکاراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز