خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان:

رونق صنعت سیمان به ایجاد اشتغال در مناطق محروم کمک می‌کند

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به رکود حاکم بر این صنعت تاکید دارد که صنایع سیمان کشور ظرفیت بالایی برای اشتغالزایی دارد از این رو حمایت دولت به ایجاد شرایط معیشتی بهتر برای کارگران این صنعت کمک می‌کند.

 «عبدالرضا شیخان» در گفتگو با ایلنا؛ با اشاره به رکود در ساخت و ساز و کاهش سود کارخانه‌ها اظهار داشت: این شرایط و بالا رفتن هزینه‌ها در مجموع موجب شده که کارگران این صنعت نتوانند مانند گذشته از مزایای مثل بهروه‌وری و کارانه برخوردار شوند.

شیخان به‌طور مشخص تاکید دارد که دولت در راستای حمایت از اشتغال و جلوگیری از سیر فزاینده بیکاری در این صنعت می‌تواند با کاهش مالیات‌های بانکی، ایجاد تسهیلات ویژه و تسهیل در پرداخت اقساط به یاری تولیدکنندگان داخلی بیاید.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه اکثر کارخانه‌های سیمان کشور در مناطق محروم قرار دارند، خاطرنشان کرد: عموم کارگران صنعت سیمان از همین مناطق محروم وارد کار در کارخانه‌ها می‌شوند و با توجه به اینکه این صنعت اصلیترین محل درآمد برای کارگران و سایر اقشار فرودست در آن شهر‌ها است، تعطیلی صنعت سیمان به معنای تضیف هرچه بیشتر شرایط معیشتی کارگران است.

دی ماه سال گذشته ۷۵۰ نفر از کارگران سیمان دورود در اعتراض به بلاتکلیفی در نتیجه تعطیلی این واحد تولیدی، مقابل درورودی این کارخانه تجمع کردند.

کارگران سیمان دورود در تجمع سال گذشته خود بی‌توجهی اعضای هیت مدیره سیمان درود به درخواست‌های مکرر آن‌ها درخصوص بهبود وضعیت شغلی کارگران را از دلایل اصلی اجتماع صنفی خود اعلام کرده بودند.

شیخان یکی دیگر از دلایل اهمیت توجه دولت به رونق کارخانه‌های سیمان را ایجاد اشتغال غیرمستقیم برای اقشار محرومی دانست که این صنعت به صورت متمرکز در آن‌ها فعالیت دارد: صنعت سیمان علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم بر حجم اشتغال غیرمستقیم هم می‌افزاید از این رو ضروری است که دولت در ادامه سیاست‌های خود برای ایجاد اشتغال در منطق محروم به وضعیت کلی این صنعت توجه ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر : ۳۸۵۸۰۷