خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران چادرملو:

تنها راه پیگیری مطالبات «اتحاد» است

asdasd
کد خبر : ۳۸۶۲۵۳

یک فعال صنفی کارگری معتقد است: در شرایطی که هجمه کارفرمایان و دولت علیه کارگران افزایش یافته، تنها اتحاد و ارتباط تنگاتنگ تشکل‌های کارگری می‌تواند به حصول مطالبات قانونی کارگران بیانجامد.

«اکبر علیپور» رئیس انجمن صنفی کارگران چادرملو (شرکت آسفالت طوس) در گفتگو با ایلنا با اشاره به ارتباطات تشکل متبوع خود با تشکل های صنفی در واحدهای دیگر گفت: در ماههای گذشته، انجمن صنفی چادرملو ارتباط خوبی با تشکل های کارگری در سطح استان و کشور برقرار کرده است و راغب هستیم که این ارتباطات را گسترده‌تر کنیم.

وی افزود: تنها راه پیگیری مطالبات همین اتحاد است و تنها در صورت همبستگی کارگران است که صدای آنها به گوش مسئولان می‌رسد.

علیپور با بیان این که حق کارگر، شلاق و احکام قضایی نیست ادامه داد: در صورتی که ارتباطات تقویت شود، کارفرماها و صاحبان سرمایه نمی‌توانند به سادگی از کارگران معترض شکایت کنند و پای آنها را به محاکم قضایی بکشانند.

وی با اشاره به بازداشت کارگران شهرداری اهواز و گشودن پرونده قضایی برای آنها افزود: کارگران همیشه در اولین گام از حربه چانه زنی و مذاکره استفاده می‌کنند، اما در شرایطی که کارفرمایان و بالادستی‌ها، حاضر به پاسخگویی نیستند، چاره ای به جز تجمع و اعتراض جمعی باقی نمی‌ماند و بدیهی است که این اعتراض، حق قانونی کارگران است.

وی ادامه داد: به هیچ وجه قانونی نیست که  هر اعتراضی یا با فشار کارفرمایان به تهدید و اخراج منجر شود و یا پای محاکم قضایی به میان کشیده شود، این تحدید آزادی‌های صنفی و در تعارض با قوانین داخلی و بین المللی است.

رئیس انجمن صنفی کارگران چادرملو با بیان این که کارگران منفرد قادر به احقاق حق نیستند و به راحتی تحت فشار قرار می‌گیرند،  اظهار داشت: کارگران باید در صدد افزایش سطح آگاهی جمعی و تشکل یابی باشند و با ایجاد تشکل های صنفی در واحدهای تولیدی و صنعتی مختلف، به ابزارهای لازم برای مطالبه گری مجهز شوند و بدون تردید پس از ایجاد این تشکل‌ها، گام بعدی برقراری اتحاد و ارتباط میان این تشکیلات صنفی است.

وی افزود: بدون تردید این وظیفه دولت و مسئولان است که امر تشکل‌یابی کارگران را تسهیل کنند و در راه سازمانیافتگی آنها مانع تراشی نکنند.     

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز