خبرگزاری کار ایران

ادامه معوقات مزدی کارگران ستاره خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۳۸۶۳۷۷

مطالبات مزدی حدود هزار کارگر پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس پرداخت نشده است. این کارگران سه ماه مزد معوقه دارند.

کارگران پیمانکاری پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس در تماس با ایلنا از عدم پرداخت مطالبات مزدی سال جدید خبر دادند.

از قرار معلوم اواسط هفته گذشته دستمزد اسفند ماه این کارگران که تعداد آنها بالغ بر هزار نفر است، پرداخت شده اما مطالبات مزدی سال جدید این کارگران پرداخت نشده است.

این کارگران که در شرکت های پیمانکاری دست چندم مشغول به کار هستند، تعدد شرکت‌های پیمانکاری و ساختار سلسله مراتبی این شرکت‌ها را دلیل این مشکل می‌دانند و می‌گویند: هر شرکت پیمانکاری، چند شرکت خُردتَر در زیرشاخه خود دارد و کارفرمایان اصلی به هیچ وجه در مورد عملکرد پیمانکاران زیر شاخه خود، پاسخگو نیستند.

به گفته این کارگران، کارگران شرکت‌های دست اول مطالبات مزدی خود را به موقع دریافت می‌کنند اما کارگران شرکت‌های دست چندم مجبورند ماهها با قرض گرفتن و مشکلات مالی زندگی کنند و معمولا بعد از چندین ماه تاخیر، یک ماه از معوقات مزدی آنها پرداخت می‌شود.

این کارگران فقدان امنیت شغلی را یکی دیگر از مشکلات کارگران پیمانکاری این مجموعه دانستند و گفتند: قراردادهای ما سه ماهه است و کارفرمایان به راحتی کارگران معترض را اخراج می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز