خبرگزاری کار ایران

معطلی کارگران سدیدریخته گر برای دریافت طلب مزدی

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۱۷۷

با گذشت ۱۳ ماه از توقف فعالیت کارخانه سدید ریخته گر (اردیبهشت ماه ۹۴) در استان تهران، هنوز برای پرداخت معوقات مزدی کارگران این واحد صنعتی اقدامی صورت نگرفته است.

کارگران این واحد صنعتی در تماس با ایلنا گفتند: تعطیلی محل کار آن‌ها اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته (۹۴) و در زمانی اتفاق افتاد که کارفرما به دلیل مشکلات ناشی از کمبود منابع مالی، فعالیت خود را در خطوط تولید متوقف کرد و از آن زمان تاکنون تعداد زیادی از همکاران آنها این کارخانه بدون دریافت معوقات مزدی بیکار شده‌اند.

آن‌ها می‌گویند: کارفرما در سال ۹۴ از مجموع کارگران این کارخانه تعداد حدود ۳۰کارگر را پس از تمام قرارداد کاراخراج کرد که هم اکنون این کارگران با پرداخت حق بیمه واریز نشده خود از محل هزینه شخصی موفق به دریافت  مقرری بیمه بیکاری شده‌اند.

به ادعای آنان تعداد حدود ۴۰ کارگر نیز که در شهریور ماه سال گذشته با اتمام قرار داد کار از این واحد اخراج شده‌اند که همگی هنوز بین سه تا ۴ ماه از مطالبات حقوقی زمان اشتغالشان را از کارفرما طلب دارند.

همچنین بر اساس گفته‌های کارگران کارخانه سدید ریخته گر ۴۴ کارگرباقی مانده این کارخانه نیزاز فروردین ماه سال ۹۴ تا به امروز (۱۴ تیر ما) هیج حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به نقل از آن‌ها گفته می‌شود بجز بخشی ازدستمزد فرودین ماه سال گذشته کارفرما دست کم ۱۶ ماه مزد پرداخت نشده به این کارگران بدهکار است.

طبق اظهارات آنان از قرار معلوم علاوه بر تقریبا ۱۶ ماه مزد معوقه، کارفرما هنوز عیدی وپاداش سالهای ۹۴ را به این ۴۴ کارگر باقی مانده پرداخت نکرده است.

کارگران بیان اینکه کارفرما مرتبا به کارگران وعده پرداخت مطالبات کارگران را می‌دهد در ادامه اظهار داشت: بی‌توجه‌ای کارفرما به پرداخت مطالبات کارگران باعث شد تا طی یک سال گذشته چندین بار کارگران مقابل کارخانه وسایرنهاد‌های مختلف دولتی شهرستان اسلامشهر وحتی مقابل ساختمان مجلس تجمع اعتراضی نسبت به سیاستهای مدیریتی  داشته باشند.

به گفته این کارگران وضعیت پیش آمده درحالی ادامه دارد که بیشتر تعداد کارگران کارخانه «سدید ریخته گر» به بیش از ۵۰۰نفر می‌رسید که به مرور تعدیل شده‌اند.

طبق اظهارات این کارگر پس از توقف فعالیت کارخانه و بیکار شدن کارگران سدید ریخته گر، مسئولان شهرستان اسلامشهر وعده پی گیری بازگشت بکار وپرداخت مطالبات کارگران را دادند اما تا کنون اتفاقی رخ نداده و کارگران همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز