خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوجبلاغ:

جایگاه تشکلات کارگری در ساوجبلاغ تضعیف شده است

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۲۰۱

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوجبلاغ می‌گوید که به علت رکود اقتصادی حاکم بر تولید، صنایع ساوجبلاغ هم اکنون با ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت اسمی کار می‌کنند که این ناشی از در نظر نگرفتن امکانات و زیر ساخت های این شهرستان است.

«کرمعلی سامانی‌پور» در گفتگو با ایلنا با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر صنایع شهرستان ساوجبلاغ با ۷۰ درصدی ظرفیت اسمی خود کار کنند امروز شاهد سیل عظیم جوانان بیکار در شهرستان ساوجبلاغ نبودیم اما در حال حاضر صنایع ساوجبلاغ با ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت اسمی خود کار می‌کنند.

سامانی‌پور کلنگ زنی برای ایجاد صنایع جدید در این شهرستان را معلول کارکردهای سیاسی دانست و افزود: مسئولان صرفا قصد دارند با کلنگ زنی و رسانه‌ای کردن آن دست به تبلیغات سیاسی برای خود بزنند و در این میان کوچ‌ترین ارزیابی از توان و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد اشتغال به وسیله این کلنگ زنی‌ها ندارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوجبلاغ وضعیت تشکلات کارگری را در این شهرستان را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: در کل شهرستان ساوجبلاغ  تنها ۱۴ تشکل کارگری وجود دارد که این زیبنده شهرستانی که بعضی صنایع آن ۷۰ درصد نیاز داخل را تامین می‌کنند، نیست.

سامانی‌پور ضعف تشکلات کارگری را ناشی از عدم حمایت دولت دانست و تاکید کرد که تضعیف جایگاه تشکلات کارگری منجر به افزایش قراردادهای موقت و سفید امضا شده است که این به خودی خود سبب شده  توان کارگران  در چانه زنی با کارفرمایان بر سر حقوق اولیه‌شان کاهش یابد.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوجبلاغ تنها راه خروج از وضعیت فعلی را مبارزه با قاچاق کالا و کمک دولت و وزارت کار به کارگران برای تقویت جایگاه‌شان در مذاکرات سه جانبه دانست و افزود: اگر امروز دولت به کمک کارگران نیاید رو ز روز معیشت کارگران ضعیف‌تر و سفره آن‌ها کوچک‌تر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز