خبرگزاری کار ایران

عملیات خاموشی آتش در پتروشیمی بوعلی به سومین روز رسید

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۰۸۰

با وجود ادامه عملیات مهار آتش در پتروشیمی بوعلی سینا، منابع خبری ایلنا از برقراری آرامش نسبی در این منطقه خبر می‌دهند.

تعدادی از کارگرانی که در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر فعالیت دارند در تماس با ایلنا از ادامه عملیات مهار آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا برای سومین روز متوالی خبر می‌دهند.

این آتش‌ سوزی از عصر روز چهارشنبه (شانزدهم تیرماه) در برج 121 متری واحد پارازایلین این مجتمع آغاز شده و از آن زمان تاکنون واحدهای امداد آتش‌نشانی در حال اجرای عملیات مهار آتش هستند.

شب گذشته صدای انفجار مهیبی از محل آتش سوزی در شهر ماهشهر طنین انداز شده بود اما اکنون آرامش نسبی در این منطقه برقرار است.

منابع ایلنا تاکید دارند به دلیل تقارن زمان این حادثه با تعطیلات عید فطر در محوطه وقوع محل حادثه کمترین تعداد نیروی انسانی حضور داشته است.

همین منابع با استناد به پیگیری‌هایی که تاکنون از مراکز درمانی مستقر در محل این آتش سوزی داشته‌اند می‌گویند: خوشبختانه تعداد تلفات نیروی انسانی حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا در حد صفر بوده است.

در صورت صحت این اظهارات تمامی گمانه‌زنی‌هایی که تاکنون در خصوص مصدومیت منجر به فوت دست‌کم دو نفر در این حادثه شنیده می‌شد؛ رنگ می‌بازد.

در عین حال به گفته منابع کارگری ایلنا، اشتعال در یکی از مخازن حاوی نفتا ادامه داشته و تاکنون برای مهار آن و خنک نگهداشتن مخازن قابل اشتعال همجوار تیم‌های نیروی کمکی امداد و آتش‌نشانی از تهران و شهرستان‌های اطراف به محل حادثه اعزام شده‌اند.

همین منابع در عین حال می‌گویند: طبق شنیده‌ها ابعاد خسارت ناشی از انفجار در پتروشیمی بوعلی بسیار گسترده است به طوری که این مساله نگرانی‌هایی را برای آغاز به کار مجدد پتروشیمی و اشتغال کارگران آن را نیز ایجاد کرده است.

مالکیت و مدیریت پتروشیمی بوعلی سینا متعلق به هلدینگ خلیج فارس است و به گفته مسئولان این هلدینگ اقتصادی این احتمال وجود دارد که عملیات مهار شعله‌های آتش دست‌کم تا دو روز دیگر ادامه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز