خبرگزاری کار ایران

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی:

به روز شدن پرداخت مراکز درمانی حاصل هماهنگی مدیریت تأمین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۷۶۶

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد حاصل هماهنگی مدیریتی در سازمان تأمین اجتماعی است.

به گزارش ایلنا، محمد توانایی با اعلام این مطلب گفت: از ابتدا برای تحقق این هدف برنامه داشتیم و تلاش کردیم تا پرداخت به داروخانه‌ها را که در ابتدای کار هشت ماه تأخیر داشت را به روز انجام دهیم.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی رسالت و مسئولیت ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان را بر عهد دارد و این کار را هم از طریق مراکز درمانی ملکی این سازمان و هم با همکاری و خرید خدمت از مراکز درمانی دولتی و خصوصی طرف قرارداد، انجام می‌دهد.

توانایی با بیان اینکه تمامی بیمه شدگان و دارندگان دفترچه درمان تأمین اجتماعی می‌توانند از خدمات درمانی مستقیم یا غیر مستقیم سازمان استفاده کنند، اظهار داشت: در سال گذشته بالغ بر ١١ هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان در درمان غیرمستقیم هزینه شده است و از این مبلغ تقریبا ۵٠ درصد برای درمان بیماران سرپایی و ۵٠ درصد نیز مربوط به درمان بیماران بستری بوده است.

وی پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی را نتیجه وجود درک صحیح از چرخه تولید، توزیع و مصرف دارو دانست و گفت: اگر پول داروخانه‌ها را به روز پرداخت کنیم، آن‌ها هم قادر خواهند بود که پول شرکتهای توزیع و پخش را پرداخت کنند و شرکتهای توزیعی نیز به شرکتهای تولیدی دارو پرداخت بهتری خواهند داشت و ارتباط دوسویه در این چرخه به خوبی انجام می‌شود.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی افزود: با ورود درست سازمان تأمین اجتماعی داروخانه‌ها که بیشترین وابستگی را به دریافت منابع و مطالبات از سازمان‌های بیمه گر دارند در اولویت پرداخت قرار گرفتند. در مقطعی پرداخت به آن‌ها به روز شد و برای اینکه یک راه حل ماندگار و مستمر در این رابطه بوجود آوریم از همکاری بانک رفاه کارگران استفاده کردیم. بانک رفاه کارگران نیز در این رابطه همکاری خوبی داشت که جای تشکر دارد.

توانایی ادامه داد: با اخذ تسهیلاتی از بانک رفاه کارگرن توانستیم پرداخت به داروخانه را در‌‌ همان قالب زمانی دو ماهه تضمین کنیم و بعد از تحویل اسناد داروخانه‌ها و پس از بررسی اسناد پرداخت را به موقع از طریق بانک رفاه انجام می‌دهیم. با توجه به اینکه این کار با همکاری بانک رفاه انجام می‌شود، پرداخت به موقع این مطالبات دیگر وابسته به نقدینگی در اختیار سازمان نخواهد بود و می‌توان به این وضعیت امیدوار بود.

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تأمین اجتماعی اظهار امیدواری کرد که پرداخت به موقع مطالبات باعث افزایش رضایتمندی داروسازان از سازمان تأمین اجتماعی باشد و این کار در ‌‌نهایت رضایتمندی اقشار گوناگون جامعه را افزایش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز