خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

دولت‌ها به پرداخت نکردن طلب تامین اجتماعی عادت کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۲۰۸

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با انتقاد از اینکه پرداخت نکردن مطالبات تامین اجتماعی به فرهنگ همه دولت‌ها تبدیل شده است، تاکید دارد که تا به امروز دولت‌ها تلاشی در جهت پاسخگویی نسبت به مطالبات تامین اجتماعی نداشته اند.

«حسن صادقی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت:  هفته تامین اجتماعی درحالی آغاز شده است که هنوز تکلیف بازپرداخت طلب 100 هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان تامین روشن نشده است.

وی افزود: عدم اجرای تعهدات دولت به تامین اجتماعی به فرهنگ همه دولت‌ها تبدیل شده است و در کنار این  عدم برخورداری از فرهنگ بدکاری و اتخاذ رویکردهای طلبکارانه نسب به این بدهی عظیم به تضعیف جایگاه تامین اجتماعی منجر شده است.

صادقی یکی از تبعات تضعیف برهم خوردن تعادل میان هزینه‌ها و درآمد‌های سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: دولت‌ها و مجالس قانوگذاری پیشین با گنجاندن افراد غیر کارگر به جمع بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی باعث شدند تا تعهدات مالی جدید و پیش بینی نشده‌ای برای این سازمان ایجاد شود و در نتیجه امروز تعادل میان بیمه شدگان شاغل و مقرری بگیر این سازمان برهم بخورد.

وی در توضیح این مسئله گفت: در طی حدود دوازده سال شمار افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از 6 میلیون 700 هزار نفر به 12 میلیون 700 هزار نفر رسیده است که این نشان دهنده رفتارهای غیر کارشناسی مسئولان و نمایندگان وقت است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در عین حال در خصوص پرداخت نشدن طلب 100 هزار میلیارد تومانی این سازمان از دولت افزود: بدحسابی‌های دولت‌ها تبدیل به رویه‌ای سنتی تبدیل شده است و در این میان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این انتظار می‌رود که حداقل طبق مقررات مصوب شرایط بازپرداخت  3 هزار میلیارد تومانی از این طلب را در قالب لایحه متمم بودجه پیش بینی کنند.

وی ادامه داد: همانقدر که دولت تلاش می‌کند تا خود را در قبال بانک‌ها و پیمانکاران خوش حساب جلوه دهد باید در خصوص پرداخت بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی اقدام قطعی به خرج دهد.

عضو هیات مدیره اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری که از نگاه ادوار پیشین مجلس شورای اسلامی به سازمان تامین اجتماعی انتقاد دارد، افزود: نگاه نمایندگان مجلس‌های گذشته بیشتر در جهت بهره برداری از منابع سازمان تامین اجتماعی در جهت تقویت صندوق‌های آرا بوده است.

وی در عین حال برخی اقدامات مجلس پیشین در خصوص تصویب قانون نظام جامعه تامین اجتماعی و تشکیل وزارت رفاه را از جمله اقداماتی دانست که باعث تضعیف موقعیت سازمان تامین اجتماعی شده است.

صادقی در پایان تاکید کرد که کاسه صبر بازنشستگان تامین اجتماعی در قبال تامین نشدن مطالبات سازمان تامین اجتماعی به سر آمده است و برای همین جامعه بیمه شدگان شاغل و بازنشسته تحت پوشش خدمات این سازمان از نمایندگان مجلس کنونی انتظار دارند تا برای تادیه طلب هزاران میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی گامی قطعی بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز