خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

نگاه حمایت از سازمان تأمین اجتماعی در دولت کنونی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۴۴۸

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت تأمین اجتماعی سازمانی خلاق و اثرگذار درتوسعه کشور است و اگر تأمین اجتماعی مورد کم لطفی قرار گیرد، توسعه اقتصادی مختل می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسن صادقی درهمایش بررسی کارنامه سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید، تأمین اجتماعی از نگاهی دیگر، اظهار داشت در دولت تدبیر و امید علیرغم همه مشکلات نگاه حمایت از سازمان تأمین اجتماعی در دولت وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدیرعامل کنونی از درون سازمان تأمین اجتماعی و از بهترین و پاک ترین مدیران عامل این سازمان است، گفت بازگشت تأمین اجتماعی به جایگاه خود از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این سال‌ها است.

صادقی گفت امروز جامعه کارگری انتظار دارد که در سازمان تأمین اجتماعی عوامل توقف و مزاحم در مسیر رشد و توسعه این سازمان کنار گذاشته شوند.

وی ادامه داد در شستا پتانسیل مدیریتی بسیار خوبی وجود دارد و امیدواریم با ثبات مدیریتی شاهد رشد و تعالی این مجموعه باشیم.

صادقی با اشاره به بررسی لایحه اصلاحیه بودجه سال جاری کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت نظرات کارشناسی سازمان تأمین اجتماعی در این قانون باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه افزایش حقوق بازنشستگان که در سالهای اخیر فراتر از نرخ تورم انجام می‌شود قابل تقدیر است، گفت جا دارد که به مسائل رفاهی بازنشستگان نیز بیش از گذشته توجه شود.

صادقی ادامه داد در حال حاضر شاهد ارتقاء خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی هستیم و امیدواریم با پیشگیری از تحمیل بیشتر هزینه‌های طرح تحول سلامت به سازمان تأمین اجتماعی شرایط برای توسعه درمان مستقیم این سازمان بیش از گذشته فراهم شود.

 

تیم سکاندار حوزه کار و تامین اجتماعی کشور لایق و متعهد هستند

همچنین رئیس کانون عالی بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی نیز در این همایش با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید درخواست های بازنشستگان محقق شد، اظهار داشت: انتخاب وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی که به مسائل کارگری آشناست و همچنین انتصاب مدیرعاملی برای سازمان تامین اجتماعی که از بدنه این سازمان بود و همچنین فرد امین و درستکاری است، از توفیقات جامعه کارگری و بازنشستگی در این سالهاست.

علی اصغر بیات تصریح کرد تیم سکاندار حوزه کار و تامین اجتماعی در کشور تیم لایق و متعهد هستند.

وی گفت در سال های گذشته این سازمان دچار حاشیه و از وظیفه اصلی خود دور شده بود.

رئیس کانون عالی بازنشسته و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، افزود در دولت تدبیر و امید، آرامش در سازمان تامین اجتماعی حاکم شده که بزرگترین دستاورد برای مجموعه های کارگری و بازنشستگی است.

وی گفت ثبات مدیریتی برای سازمان تامین اجتماعی دوران طلایی را برای ارتقای فعالیت های این سازمان محقق ساخته است.

بیات با بیان اینکه در حوزه درمانی و رفاهی بازنشستگان این سازمان اقدامات موثری انجام شد، اظهار داشت بیمارستان های سازمان با گذشته قابل مقایسه نیست و تغییرات مطلوبی در آنها ایجاد شده است.

وی افزایش ١٤ درصد حقوق بازنشستگان، درمانی، مشارکت سازمان در بیمه تکمیلی و بیمه عمر را از اقدامات موثر سازمان تامین اجتماعی در حوزه بازنشستگی برشمرد.

بیات طرح کرامت رضوی و اعزام بیش از ٢٥ هزار مستمری بگیر و بازنشسته سازمان تامین اجتماعی به مشهد مقدس را از دیگر برنامه های این سازمان اعلام کرد و افزود این طرح امسال نیز تداوم دارد.

بیات ادامه داد برگزاری روز بازنشسته، ورزش همگانی، المپیاد ورزشی ویژه بازنشستگان از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی در بخش بازنشستگان است.

رئیس کانون عالی بازنشسته و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، خواستار حضور نماینده بازنشستگان در تصمیم گیری ها، استفاده از امکانات گردشگری، تدوین سند ملی سالمندان شد.

وی اظهار داشت کانون عالی بازنشستگان بزرگترین تشکل کشوری است و این تشکل از قوه قضائیه می خواهد در خصوص تخلفات انجام گرفته دولت قبل در این سازمان و برداشت اموال کارگران، رسیدگی کند.

 

شرکای اجتماعی باید در سازمان تامین اجتماعی نقش آفرین باشند

در دنباله این همایش نیز مشاور کنفدراسیون صنایع صنعت ایران با تبریک هفته تامین اجتماعی به تمامی ذینفعان، مدیران و کارکنان این سازمان، از فعالیت های این سازمان تقدیر کرد.

موسی بیات گفت تشکیل شورای راهبردی شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی حرکت خوبی است و امیدوارم این شورا نقش آفرینی خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی دارای سرمایه های اجتماعی است، خاطر نشان کرد این مجموعه بر اساس کار تیمی استوار است.

بیات اظهار داشت این سازمان باید برنامه ریزی روی نقاط قوت خود را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

مشاور کنفدراسیون صنایع صنعت ایران، اصلاح ساختارها، رویکردهای نوین، بهبود هزینه ها و طراحی مدیریت دانش را از نیازهای سازمان ها عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز