خبرگزاری کار ایران

باوجود ماجرای ماه گذشته رخ داد؛

انتظار کارگران شهرداری اهواز برای مزد خرداد

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۵۰۴

کارگران شهرداری اهواز که به دلیل برپایی اجتماع صنفی اعتراضی در مقابل ساختمان شهرداری این شهر از ماه گذشته تاکنون تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند می‌گویند که هنوز مطالبات مزدی خرداد ماه آن‌ها و سایر همکارانشان پرداخت نشده است.

این کارگران در تماس با ایلنا گفتند: از زمانی که با قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده‌اند، پیمانکار مطالبات مزدی مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت را پرداخت کرده‌است اما تا این لحظه هیچ خبری از وضعیت پرداخت دستمزد خردادماه آن‌ها نشده است.

آن‌ها همچنین مدعی هستند که پیمانکاری که مسئولیت ادراه آن‌ها را دارد حاضر نیست به اندازه سایر پیمانکاران شهرداری به آن‌ها مزایای حق اولاد پرداخت کند چرا که از در حالی که آن‌ها به صورت ماهانه نهایتا بابت دو فرزند حق اولاد می‌گیرند، سایر همکارانشان در مناطق مجاور بابت تمامی فرزندان خود حق اولاد می‌گیرند.

در عین حال آن‌ها با یادآوری اینکه زمانی قصد داشتند تا برای پیگیری مطالبات مزدی خود شکایتی را در اداره کار ثبت کنند؛ افزودند: به دلیل آنکه هنوز پرونده قضایی که با شکایت شهرداری اهواز برعلیه ما تشکیل شده، مفتوح است از طرف پیمانکار و کارفرمای اصلی به گفته شده است که از طرح این شکایت صرف نظر کنیم.

در تاریح ۲۴ خردادماه سال جاری تعداد ۲۱ نفر از کارگران پیمانکاری شهرداری اهواز تصمیم گرفتند تا در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه از معوقات مزدی خود در مقابل ساختمان اصلی شهرداری تجمع کنند که در ‌‌نهایت پس از برپایی این اجتماع صنفی با شکایت شهرداری زندانی شدند.

اگرچه هر یک از این کارگران پنج روز بعد با سپردن وثیقه ۳۰ میلیون تومانی آزاد و به کار سابق خود بازگشته‌اند اما به دلیل پرونده قضایی که در حال حاضر برای آن‌ها تشکیل شده است منتظر تشکیل دادگاه هستند.

از سوی دیگر کارگران مرود نظر می‌گویند که از زمان بازگشت به کار خود مشاهده کرده‌اند که ساعات کاری آن‌ها توسط پیمانکار مربوطه جابجا شده است و زمان شروع آن از ساعت ۴ صبح به ساعت ۵ صبح منتقل شده است.

از قرار معلوم این اقدام کارفرما در راستای پرداخت نکردن مزایای شب کاری صورت گرفته است؛ چرا که به استناد ماده ۵۸ قانون کار در ساعات شبانه (۱۰ شب تا ۶ بامداد) باشد باید به کارگر تا سقف ۳۵ درصد مزد بیشتر پرداخت کرد.

کارگران پیمانکاری شهرداری اهواز می‌گویند فارغ از اینکه در نتیجه اینجابه‌جایی مزایای مزدی آن‌ها تاحدودی کاهش می‌یابد، آن‌ها دیگر نمی‌توانند از فرصت خلوت بودن معابر و خیابان‌ها برای نظافت شهر استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز