خبرگزاری کار ایران

در ادامه اعتراض صنفی کارگران چوب چوکا اتفاق افتاد؛

سرویس‌های رفت و آمد کارگران متوقف شد

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۵۱۰

در ادامه تجمع اعتراضی که از حدود یک ماه پیش توسط کارگران معترض کارخانه چوکا آغاز شده بود با توقف سرویس‌های روزانه کارگران از صبح امروز این اعتراض صنفی وارد مرحله جدیدی شد.

براساس اخباری که به نقل از کارگران شاغل در این واحد تولیدی در اختیار خبرنگار ایلنا قرار گرفته است، اجتماعات صنفی کارگران شاغل در این کارخانه تولید کننده صنایع چوب  از حدود یک ماه پیش آغاز شده بود که از صبح امروز (۲۲ تیرماه) با متوقف شدن سرویس ایاب ذهاب وارد مرحله جدیدی شد.

به گفته کارگران، بیش از ۴۰۰ نفر از کارگران صنایع چوب و کاغذ ایران «چوکا» از تقریبا یک ماه پیش هر روزدر اعتراض به پرداخت نشدن معوقات مزدی خود مقابل در اصلی کارخانه تجمع کرده اند.

به گفته منابع کارگری ایلنا با وجود تاخیر سه ماهه دستمزد کارگران از صبح دیروز ۲۱ تیر ماه کارفرمای کارخانه سرویس ایاب ذهاب کارگران را متوقف کرد وعلارغم آن از قبل از آغاز سال ۹۵ سالن غذاخوری این واحد تولیدی  از دادن یک وعده غذا به کارگران خوداری می‌کند. همچنین گفته می‌شود آبدارخانه ساختمان اداره مرکزی کارخانه نیز از دادن خدمات به کارگران وسایر کارکنان معذور است.

به گفته کارگران معترض در ادامه تشدید اعتراضات کارگری در این کارخانه صبح امروز ۱۲ نفر از کارگران کارخانه با شکایت کارفرما ی کارخانه صنایع چوب وکاغذ ایران چوکا برای ادای توضیحات به مراجع قضایی فراخوانده شده‌اند.

به اداعا آنان کارفرما با شکایت از کارگران مدعی است این ۱۲کارگر نقش کلیدی در ایجاد اعتراضات واغتشاشات یک ماه گذشته  مجموعه کارگران این کارخانه داشته‌اند.

سرویس‌های رفت و آمد کارگران متوقف شد

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز