خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

دخالتی غیر قانونی درتأمین اجتماعی صورت نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۶۱۱

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید عملکردی روشن و شفاف دارد و در پرتو سیاست‌ها و اقدامات دولت، دخالتی خارج از قوانین و مقررات در سازمان تأمین اجتماعی و مجموعه‌های مرتبط با آن صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایلنا، سید تقی نوربخش درهمایش بررسی کارنامه سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید، تأمین اجتماعی از نگاهی دیگر، اظهارکرد: در این سه سال عنایت الهی را در سازمان تأمین اجتماعی دیدیم و با عزم اراده مثال زدنی مدیران و کارکنان سازمان تعامل بسیار مناسبی با تمامی شرکای اجتماعی و بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان برقرار شده است.

وی اظهار داشت: در آستانه ٢٥ تیرماه، روز تأمین اجتماعی، از جامعه شریف و نجیب مستمری بگیران سازمان به خاطر صبر و تحمل و همدلی این عزیزان که بزرگترین پشتوانه حرکت مسئولان سازمان در ارائه هرچه بهتر خدمات هستند، تشکر می‌کنم.

نوربخش گفت: از جامعه توانمند و زحمتکش کارفرمایان و کارآفرینان سازمان سپاسگزاری می‌کنم که در همه احوال چه در دوران رونق اقتصادی و چه در دوران رکود اقتصادی، در خوشی و ناخوشی با پرداخت به موقع حق بیمه و انجام تعهدات قانونی یار و یاور خدمتگزاران خود در عرصه رفاه اجتماعی بودند.

وی افزود: با کمال افتخار مراتب سپاس خود را تقدیم جامعه شریف و صبور بیمه شدگان سازمان می نمایم. انسان های زحمتکش و بی ادعائی که دانش، مهارت، عمر و زندگی خود را در مسیر توسعه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور صرف می کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی آسایش و رفاه اجتماعی را حقی همگانی دانست و گفت: بخش مهمی از این حق می‌تواند و باید در سایه تلاش و کوشش نیروهای مولد جامعه و با ارتقاء درآمدهای ملی و نهایتاً بازتولید عادلانه و ثروت از طریق خدمات تأمین اجتماعی محقق شود.

نوربخش گفت: از جامعه همکاران پرتوان و تلاشگرم در سازمان تأمین اجتماعی تقدیر و تشکر می‌کنم که اگر همت والا، کوشش های مجدانه و زحمات خالصانه و مدبرانه این همکاران صبور و نجیب نبود امکان ارائه این حجم از خدمات به شرکای اجتماعی سازمان ممکن نبود.

وی ادامه داد: من به عنوان عضو کوچکی که از میان این همکاران ارجمند برای اولین بار به مدیرعاملی سازمان برگزیده شده‌ام از همدلی صمیمانه و همکاری مشفقانه تک تک کارکنان دلسوز و پرتلاش سازمان در بخش های مختلف بیمه‌ای، درمانی، اقتصادی و نیروهای صف و ستاد در اقصی نقاط کشور قدردانی می نمایم.

نوربخش با اشاره به تدوین برنامه راهبردی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در برنامه راهبردی پنجساله سازمان که برای اولین بار تدوین وتصویب شده است، برنامه محوری، امانت داری و پاکدستی «قانون مداری و عدالت محوری»، تخصص گرایی در اخلاق گرایی و آینده نگری و بهبود مستمر و روزانه به عنوان ارزش های اساسی سازمان مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: در برنامه راهبردی سازمان تأمین اجتماعی به این واقعیت تأکید شده است که یک سازمان بیمه گر اجتماعی با ماهیتی عمومی و غیردولتی و متکی به منابع داخلی تنها با اتکاء به مدیریت صحیح منابع و مصارف و ایجاد توازن و تعادل منطقی میان منافع ورودی و هزینه های جاری و آینده صندوق در سایه آرامش و عقلانیت می تواند پشتیبان مؤثر میلیون ها تن از مخاطبان امروز و حامی نسل های آینده باشد.

نوربخش گفت: سازمان تأمین اجتماعی با پرهیز در ورود به حاشیه ها مصمم به ادامه حرکت در مسیر کمک به تحقق راهبردها و سیاست های نظام کلان رفاه و تأمین اجتماعی کشور و ارتقای روزافزون سطح کمی و کیفی خدمات و توسعه رضایتمندی ارباب رجوع و جلب اعتماد و همراهی و همدلی شرکای اجتماعی است.

 در ادامه این همایش، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: هفته تامین اجتماعی فرصتی است تا گام های موثرتری در تامین امنیت نیروی کار برداریم.

ناهید حیدری با بیان اینکه از ٣سال گذشته تمامی برنامه ها و طرح ها تحت لوای ٥ ارزش محوری که مدیرعامل این سازمان مطرح کردند تدوین می شود، اظهار داشت: قانونمداری، پاکدستی، امانتداری، برنامه محوری و رعایت خطوط قرمز این ٥ اصل است.

وی با اشاره به اتفاقات در موضوع مدیریت این سازمان گفت: توجه به ماموریت ها و بازگشت به ریل خدمتگزاری مورد توجه قرار گرفت.

حیدری با اشاره به اینکه ثبات مدیریتی در ٣سال گذشته یکی از پدیده های مبارک در این سازمان بوده است، گفت: این موضوع شرایط برای تولید فکر مدیران را فراهم کرد.

وی شایسته سالاری در انتصابات، توجه به نیروی انسانی، آموزش و تجهیز کردن همکاران به علم روزو فرهنگ سازی را از اقدامات مدیریتی سال های اخیر این سازمان برشمرد.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با بیان اینکه در بخش بهینه سازی خدمات اقدامات متعددی انجام شد ، تصریح کرد: مهندسی مجدد رضایتمندی بیمه شدگان و بازنشستگان با استفاده از فناوری های نوین مورد توجه قرار گرفت.

حیدری ارسال و پرداخت الکترونیکی لیست حق بیمه، ابلاغ اینترنتی مطالبات کارفرمایان، صدور برگ پرداخت بیمه شدگان خاص و رانندگان، نامنویسی متمرکز و اختصاص شماره تامین اجتماعی و پرونده الکترونیکی را از اقدامات حوزه آی تی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.

وی افزود: کاهش مدت رسیدگی به اعتراض کارفرمایان و مدت حسابرسی دفاتر قانونی، تدوین سند راهبردی ، تعامل با دیوان عدالت اداری، توجه ویژه به مستمری بگیران و حفظ شان آنها، اجرای طرح کرامت رضوی، بیمه ایرانیان خارج از کشور و اتباع بیگانه مقیم کشور از دیگر فعالیت های حوزه بیمه ای سازمان تامین اجتماعی است.

همچنین مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد در این همایش با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، امید به سازمان تامین اجتماعی بازگشت، گفت: انتصاب مدیرعاملی متخصص و متعهد و آگاه با شرایط سازمان از نمونه موفقیت های این سازمان در دولت یازدهم است.

توحیدی فر افزود: در حال حاضر قانونمداری در این سازمان یک اصل مهم است و با قانون گریزی به شدت برخورد می شود.

وی با اشاره به تصویب برنامه استراتژیک در هیئت مدیره و هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: بودجه سال ٩٥ بر اساس این برنامه تهیه شد.

توحیدی فر به اقدامات حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: اجرای سیستم HIS در تمامی بیمارستان های ملکی، اجرای پایلوت نسخه الکترونیک، توجه به آموزش و پژوهش در حوزه های بهداشت و درمان ، استاندارسازی و اعتبار بخشی از اقدامات این سازمان در بخش درمان بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزداظهار داشت: ارتقای هتلینگ و بهسازی در تمامی بیمارستان های ملکی این سازمان اجرا شده یا می شود.

وی به توسعه کمی و کیفی مراکز ملکی درمانی این سازمان اشاره کرد و گفت: در ٣ سال اخیر ٥ بیمارستان و ١٧ مرکز درمانگاهی ساخته شده است.

توحیدی فر در خصوص تجهیزات جدید پزشکی در بیمارستان های این سازمان گفت: به اندازه ١٠سال گذشته تجهیزات در این بیمارستان ها نصب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز