خبرگزاری کار ایران

اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق:

وزارت نیرو قصد اجرای یکسان‌سازی ندارد

اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق می‌گویند با وجود اعتراضات مکرر و فشار نمایندگان مجلس، وزارت نیرو قصد ندارد همسان‌سازی حقوق و مزایای اپراتورهای قرارداد معین و نیروهای پیمانی و رسمی را اجرایی کند.

جمعی از اپراتورهای پست‌های فشارقوی برق در تماس با ایلنا از اجرایی نشدن طرح همسان‌سازی حقوق و مزایای آن‌ها با نیروهای پیمانی و رسمی وزارت نیرو ابراز نگرانی کردند.

این اپراتور‌ها می‌گویند هر ساله در قرارداد‌ها مقدار ناچیزی افزایش مزدی انجام می‌شود و وزارت نیرو به جای اجرای همسان‌سازی و یکسان نمودن ردیف‌های حقوقی، اقدام به این افزایش ناچیز می‌کند.

از قرار معلوم برای امسال نیز بندی به نام سابقه سنوات در قراردادهای اپراتور‌ها ی قرارداد معین اضافه شده که تا حدی کسورات مزدی این پرسنل را جبران نماید، اما یکسان سازی ردیف‌های حقوقی همچنان در دستور کار قرار نگرفته است.

در جلسه علنی ۲۳ تیرماه مجلس شورای اسلامی نیز، علیرضا محجوب نماینده تهران به وزیر نیرو در خصوص لزوم اجرای فوری بند ۶۱ ردیف متفرقه بودجه ۹۵ به هنگام تنظیم قراردادهای جدید برای اپراتورهای قرارداد معین تذکر داده است. این بند بودجه مربوط به لزوم اجرای یکسان‌سازی حقوق و مزایای اپراتورهای برق است.

کد خبر : ۳۹۰۴۴۴