خبرگزاری کار ایران

تاخیر پرداخت مطالبات کارگران کارخانه آذر آب اراک ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۳۹۱۷۶۹

کارگران شاغل در این کارخانه آذر آب اراک می‌گویند مشکل پرداخت نشدن دستمزد و حق بیمه معوقه نزدیک به دو هزار کارگر کارخانه آذر آب اراک با وجود تامین منابع مالی هنوز ادامه دارد.

کارگران این واحد در تماس به ایلنا گفتند: با وجودی که کارفرما این واحد ادعا می‌کرد منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق وسایر مطالبات کارگران ندارد اما طی یک ماه گذشته منابع مالی زیادی از بابت طلب‌های مالی که از انجام پروژه‌های نیرو گاهی وپالایشگاهی وارد حساب کارخانه شده که کارگران از این پول‌ها تا به امروز بی‌بهره بوده‌اند.

به ادعای کارگران، کارفرما هنوز بابت دستمزد خرداد و بخشی از مزد فروردین واردیبهشت ماه سال جاری به کارگران بدهکار است ودر حال حاضر که در واپسین روزهای تیر هستیم نگرانی از بابت پرداخت نشدن دستمزدهای ماه جاری نیز وجود دارد.

همچنین جدا از موضوع به تاخیر افتادن مطالبات مزدی این کارگران، بر پایه اطلاعات کارگران این کارخانه به دلیل پرداخت نشدن بخشی از حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی دفتر چه‌های درمانی تعداد زیادی از کارگران هم اکنون فاقد اعتبار شده است.

طبق ادعای کارگران آذر آب همچنین کارفرمای این واحد از پرداخت بدهی حدود یک میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان به تعاونی مصرف کارگران این کارخانه علارغم داشتن منابع مالی کافی خودراری می‌کند.

در عین حال کارگران آذر آب مدعی شدند گزارش شده مدیر عامل کار خانه آذر آب که در عین حال مدیر عامل یکی از کارگزاری رسمی کشور است همه مبالغی که بایت بدهی کارخانه از انجام پروژه‌ها دریافت کرده در بورس سرمایه گذاری کرده است.

بنا بر این گزارش، کارگران کارخانه آذر آب خواستار دریافت مطالبات معوقه خود هستند، اما مسئولان ذیربط و کارفرما هیچ پاسخ قانع‌کنده‌ای به کارگران نمی‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز