خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی:

اصلاح بیمه کارگران ساختمانی مهمترین مطالبه کارگران است

asdasd
کد خبر : ۳۹۱۸۸۶

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان قم می گوید که جریان تجمع روز گذشته در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، کارگران ساختمانی علاوه بر پیگیری برای بازپرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی، اصلاح قانون بیمه کارگرانی ساختمانی نیز خواستار شدند.

«اکبر شوکت» در گفتگو با اعلام این مطلب اظهار داشت: روز گذشته 200 انجمن صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور با شعار «بیمه کارگران ساختمانی اصلاح باید گردد» مقابل مجلس تجمع کردند و پس از آن با نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی دیدارهای جداگانه‌ای داشتند.

شوکت با تاکید بر اینکه اصلاح بیمه کارگران ساختمانی اصلی‌ترین مطالبه کارگران ساختمانی است که آن را در با نمایندگان مجلس مطرح کردند، افزود: کارگران ساختمانی با وجود آنکه سهم بیمه کارفرما را می‌پردازند اما از غرامت ایام بازنشستگی، کمک هزینه های ازدواج، غرامت ایام بیماری و هزینه‌های کفن و دفن برخوردار نمی شوند.

شوکت در خصوص جبران کسری منابع بیمه کارگران ساختمانی تصریح کرد: انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی برای جبران کسری بیمه کارگران به نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند که از محل کسری بودجه مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری ها این میزان را جبران کنند.

شوکت در پایان افزود: تامین منابع مالی بیمه کارگران ساختمانی از محل صدور پروانه های ساختمانی از دیگر پیشنهاداتی بود که انجمن های صنفی کارگران ساختمانی به نمایندگان مجلس ارائه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز