خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرعامل تامین اجتماعی:

بخش سی‌تی‌اسکن بیمارستان تامین‌اجتماعی خوزستان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۵۷۱

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با سفر به خوزستان از بیمارستان تأمین اجتماعی ١٧ شهریور آبادان بازدید و دستگاه سی تی اسکن این بیمارستان را افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا، سید تقی نوربخش همچنین از پروژه ساختمان جدید این بیمارستان نیز بازدید کرد. این بیمارستان تاکنون ٥٥ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و مابین شهرهای آبادان و خرمشهر قراردارد.

نوربخش گفت: در دوران دفاع مقدس در آبادان حضور داشتم و از نزدیک شاهد ایثارگری و رشادتهای مردم بودم. آبادان در زمان ملی شدن نفت نیز مثل دوران دفاع مقدس پیشگام بود و مردم غیور خوزستان همواره باعث افتخار ایران هستند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی من از این سفر بازدید از بیمارستان در حال ساخت آبادان است، اظهار داشت: از مسئولان این شهر درخواست همکاری برای سرعت بخشیدن به ساخت این بیمارستان را دارم.

نوربخش با بیان اینکه ساختمان و تجهیزات بیمارستانی در خدمت رسانی مهم است، افزود: آنچه در رابطه با ارائه خدمات درمانی اهمیت بیشتری دارد و مهم تر از تجهیزات است، وجود کارکنان دلسوز و مجرب است که سازمان تأمین اجتماعی در این حوزه در شرایط مطلوبی قرار دارد و از تلاش‌های خستگی ناپذیر تمامی همکاران سازمان بویژه همکاران استان خوزستان تشکر می‌کنم.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: در شرایط سخت اقتصادی، تأمین اجتماعی نه تنها باری بر دوش دولت نبود بلکه یاری گر دولت در ارائه خدمات مناسب به مردم است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه ٤٢ میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش فعالیت های سازمان تامین اجتماعی هستند گفت: این سازمان بدون بودجه دولت اداره می شود.

نوربخش افزود: ٢ میلیون و ٩٠٠ هزار نفر مستمری بگیر سازمان تأمین اجتماعی هستند که همراه با اعضای خانواده‌شان به پنج میلیون و ٢٠٠ هزار نفر می‌رسند و امسال برای پرداخت مستمری آنها ٣ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان در ماه پرداخت می شود. همچنین هزینه ای که سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش اعم از هزینه درمان و هزینه مستمری پرداخت می‌کند ٥ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان در ماه است که این رقم یک و نیم برابر یارانه ای است که دولت از محل فروش نفت آن را تامین می کند.

وی حقوق و مستمری بازنشستگان را ناکافی دانست و گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک روز هم در تعهداتش در خصوص پرداخت مستمری تأخیر نداشته و این امر در راستای آرامش مستمری بگیران، کار بزرگی است.

نوربخش در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته تامین اجتماعی، به خدمات درمانی این سازمان به بیمه شدگان اشاره کرد و افزود: در مراکز درمانی ملکی این سازمان، خدمات درمانی به صورت ١٠٠ در صد رایگان انجام می پذیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به ساخت بیمارستان ١٦٠ تختخوابی جدید تامین اجتماعی آبادان با ٢٠ هزار متر زیر بنا در زمینی به مساحت ٣٥ هزار متر اشاره کرد و گفت:این بیمارستان با توجه به معماری خاص شهر آبادان طراحی و با بیش از ٥٠ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی اظهارکرد: برای ساخت این بیمارستان که در دولت تدبیر و امید آغاز شده تاکنون ٥٠٠ میلیارد ریال اختصاص یافته و قرار است در ١١ ماه آینده به بهره برداری برسد.

نوربخش گفت: با تکمیل و بهره برداری از بیمارستان جدید تامین اجتماعی، آبادان تنها شهرستان غیر مرکز استان خواهد بود که دو بیمارستان تامین اجتماعی در آن وجود دارد.

وی افزود: بیمارستان ١٧ شهریور آبادان، پس از بهره برداری از بیمارستان جدید تامین اجتماعی، به بیمارستان تخصصی زنان و زایمان تبدیل خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، شهرستان های آبادان و خرمشهر را بواسطه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن در هشت سال دفاع مقدس شهرهای اسوه مقاومت توصیف کرد و بیان داشت: هر کاری که بتوانیم در این دو شهر انجام می دهیم.

 

امام جمعه آبادان بر تقویت بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان تأکید کرد

 امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه در مقایسه با سایر شهرها، آبادان در مسیر توسعه هشت سال عقب است، گفت: حق آبادان بیش از این است چراکه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی آن در جنگ از بین رفت.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در آئین افتتاحیه مرکز سی تی اسکن بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان با بیان اینکه ثواب حج از فضائل رفع گرفتاری و فراهم ساختن زمینه خدمت به جامعه است، افزود: اگر چه نگاه رئیس جمهور، وزیر بهداشت و درمان و مدیرعامل تامین اجتماعی به آبادان خوب است اما حق آبادان بیشتر از اینها است چرا که تمامی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی آبادان در جنگ تحمیلی از بین رفت.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به موضوع توریسم درمانی تصریح کرد: آبادان به واسطه موقعیت جغرافیایی اش می تواند محلی مناسب برای پرداختن به موضوع توریسم درمانی باشد.

امام جمعه آبادان با اشاره بر تلاش سازمان تامین اجتماعی برای بهره مندی تمام مردم از خدمات درمانی و صدور دفترچه بیمه برای آنان، بر ضرورت تقویت بیمارستان تامین اجتماعی آبادان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: مسئولان نظام بایستی با دید خاصی به شهرهای آبادان و خرمشهر نگاه کنند.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس: پیگیر احداث بیمارستان تخصصی زنان در آبادان هستیم

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از پیگیری احداث بیمارستان تخصصی زنان در آبادان خبر داد.

جلیل مختار گفت: رایزنی هایی در این خصوص در سطح وزارتخانه انجام شده و جزو طرحهای آتی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه ساخت مرکز سی.تی.اسکن هدیه ای بزرگ برای مردم شهرستان آبادان است، افزود: انتظار می رود خدمات درمانی و سلامت برای شهرستان آبادان توسعه بیشتری یابد و شاهد تحولات خوبی در این حوزه باشیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تسریع در امر ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی تامین اجتماعی این شهرستان خواستار توسعه کمی و کیفی خدمات درمان تأمین اجتماعی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز