خبرگزاری کار ایران

امکانات مراکز ملکی تامین اجتماعی در قزوین کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۶۰۶

یک فعال کارگری در قزوین امکانات مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در این استان را برای پاسخگویی به نیاز ۸۰۰ هزار بیمه‌شده ناکافی دانست.

«عید علی کریمی» در این باره به ایلنا گفت: با افزایش سه برابری جمعیت کارگری استان قزوین ضروری است که امکانات درمانی موجود نیز برای پاسخگوی به نیازهای درمانی بیمه شدگان گسترش یابد.

او افزود: جمعیت بیمه شدگان این استان هم اکنون حدود 300هزار بیمه شده اصلی است اما در زمان تاسیس این مراکز درمانی، تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی زیر صد هزار نفر بود.

این فعال کارگری بابیان اینکه نزدیک به 800 هزار نفر از اهالی استان قزوین از خدمات تامین اجتماعی بهره می‌برند، گفت: حدود 65 درصد از جمعت استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

او گفت: مجموعه امکانات بیمارستانی این استان، بیمارستان 256 تخت خوابی رازی در شهر قزوین و 100 تخت خوابی شهرستان تاکستان است که به دلیل بالا بودن حجم متقاضیان، پاسخگوی نیاز مراجعان بومی و غیر بومی نیست.

دبیر خانه کارگر قزوین افزود: کمبود امکانات درمانی در مراکز ملکی تامین اجتماعی در حالی است که  این بیمارستانها  از لحاط تعداد تخت های بیمارستانی هنوز تکمیل نشده اند.

کریمی با اشاره به نبود مراکز درمانی در برخی از شهرهای استان، افزود: هم اکنون برخی از شهرک‌های کارگری استان که هرکدام حدود 60 هزار جمعیت دارند همانند شهرک  مهرگان و اقبالیه فاقدامکانات درمانی تامین اجتماعی هستند و باقی شهرکهایی که دارای کلینیک‌های درمانی هستند به علت کمبود امکانات پاسخگوی بیمه شدگان نیستند.

کریمی  با بیان اینکه ساخت حداقل یک واحد بیمارستانی وچند در مانگاه مجهز دیگر در این استان ضروری است گفت:  آمار وارقام سازمان تامین اجتماعی نشان می دهد که بیمه شدگان این استان  4 تا 5 برابر شده اند به همین دلیل در شهرک هایی صنعتی همانند الوند والبرز نیاز ضروری به یک واحد بیمارستان است.

این مقام کارگری در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت نابسامان نوبت دهی در این مرکز درمانی اشاره کرد و گفت: با وجود تاخیر و انتظارهای طولانی در صف دریافت خدمات درمانی، صف‌های طویل نوبت پزشک و ازدهام جمعیت در این مراکز، سبب می‌شود که بسیاری از بیمه شدگان از دریافت خدمات درمانی منصرف شوند.

دبیر خانه کارگر قزوین کاهش خدمات درمانی تامین اجتماعی این استان را عامل تهدید کننده سلامت جامعه کارگری دانست و گفت: این درحالی است که کارگران و بازنشستگان هر ماه بخشی از دستمزدشان را جهت دریافت خدمات درمانی از سازمان تامین اجتماعی پیش خرید می‌کنند.

وی در خاتمه از مدیران سازمان تامین اجتماعی در خواست کرد ضمن بازدید از مراکز در مانی استان قزوین برای افزایش خدمات دهی بیمه شدگان  در بخش درمان دستور ساخت حداقل یک بیمارستان وچند در مانگاه را در  استان قزوین صادر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز