خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به مخالفت با ایجاد نهاد صنفی صورت گرفت؛

خودداری پنج روزه کارگران فولاد خراسان از خوردن غذای کارخانه

asdasd
کد خبر : ۳۹۳۶۶۰

کارگران کارخانه فولاد خراسان از پنج روز پیش (29تیر ماه) تا به امروز به منظور پیگیری مطالبات صنفی خود از خوردن غذا در کارخانه خودداری کرده‌اند.

منابه خبری ایلنا در کارخانه «فولاد خراسان» واقع در شهرستان نیشابور گزارش دادند:  اعتراض صنفی حدود 1200 نفر از کارگران این کارخانه در واکنش به ممانعت کارفرما به شکل گیری «تشکل کارگری» در این واحد تولیدی از پنج روز پیش تاکنون در حال برگزاری است.

منابع ایلنا به نقل از معترضان می گویند: بخش دیگری از علت اعتراض پنج روزه آنها در کارخانه فولاد خراسان به موضوع  تعلیق از کار دو نفر از کارگران رسمی کارخانه مربوط است که از مدتها قبل پی گیر ایجاد تشکل کارگری در کارخانه بودند.

این کارگران که نسبت به عملکرد مدیریت خود در مواجه با خواسته های صنفیشان انتقاد دارند، افزودند: مهم‌ترین خواسته ما شکل گیری «تشکل کارگری» در این واحد تولیدی است که نبود آن باعث محرومیت همه کارگران از مزایای قانونی شده است. 

به گفته کارگران،  این کارخانه که از تقریبا  20 سال   پیش فعالیت خودرا آغاز کرده است و در تمامی این سالها آنها هیچ وقت  نتوانسته اند برای پی گیری مطالبات صنفی خودتشکل کارگری ایجاد کنند.

یکی از کارگران در خصوص علت تشکیل نشدن شورای کارگری این واحد تولیدی به ایلنا گفت: در تمامی مدت این  20 سال کارفرما به عناوین مختلف جلوی به نتیجه رسیدن پیگیری های آنها را گرفته است.

او گفت: در سال جاری  نیز تعدادی از کارگران این واحد برای شرکت در انتخابات شورای اسلامی کار به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشهرستان مدارک ارسال کردند. اما به دلایل نامشخصی این موضوع در اداره کار معلق مانده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز