خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران ایران ترانسفو در اعتراض به سیاست کوچک‌سازی

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۱۶۱

جمعی از کارگران کارخانه ایران ترانسفو در اعتراض به آنچه «تصمیم کارفرما بر کوچک سازی این واحد تولیدی عنوان می کنند »، از صبح روز گذشته تا به امروز در مقابل ساختمان اداری این کارخانه در زنجان تجمع کردند.

منابع کارگری ایلنا در زنجان در تکمیل این خبر گفتند: اعتراض کارگران شرکت ایران ترانسفو در راستای عملکرد شرکت مبنی بر برنامه ریزی برای کوچک سازی کارخانه است ، چرا که  کارگران معتقدا با تغییر ساختار کارخانه، امنیت شغلی نوع قرادادها و سایر مزایای حقوقی کارگران نیز تغییر می‌کند.

کارگران ایران ترانسفو مدعی اند چرا کارفرما  بخش خصوصی با وجود افزایش دو برابری سهام کارخانه باز هم قصد کوچک کردن کارخانه و فروش مستقلات آن در تهران را دارد.

یکی از کارگران که در جریان تجمع اعتراضی امروز حضور داشت، تعداد حاضران در تجمع امروز را حدودا 500نفر ذکر کرد و با اشاره به اشتغال حدود 4 هزار کارگر در ایران ترانسفو، افزود: سال گذشته  به دنبال خصوصی سازی این واحد صنعتی معادل 30 درصد سهام کارخانه به صورت اقساطی  به بخش خصوصی واگذار شد و حالا که پس از این واگذاری  کارفرما تصمیم به کوچک سازی کارخانه گرفته است همه ما امنیت شغلی خود را در معرض تهدید می‌بینیم.

او با تاکید بر اینکه کارگران سیاست خصوصی سازی  را به زیان کارخانه و حقوق صنفی‌شان می‌دانند، درباره  وضعیت کارخانه ایران ترانسفو پس از اجرای سیاست خصوصی سازی گفت: در حال حاضر مدتی است که  برای ادامه فعالیت‌هایمان با با مشکل تامین منابع اولیه روبرو هستیم و تقارن این اتفاق با اجرای سیاست‌های کوچک‌سازی کارفرما باعث شده است تا از بابت تامین آینده شغلی خود احساس نگرانی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز