خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد؛

پرداخت‌ «قطره‌چکانی» کارگران شهرداری‌ را به تنگنا کشاند/ وزارت کشور و شوراهای شهر مقصرند

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۹۴۹

یک فعال صنفی کارگری می‌گوید: شهرداری‌ها بایستی پرداخت دستمزد کارگران خدماتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و در این میان، تکلیف متوجه شورای شهر و مجموعه وزارت کشور است.

«سیدرحیم میرعبدالـله»، بازرس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در گفتگو با ایلنا در ارتباط با تاخیر در پرداخت معوقات مزدی کارگران شهرداری‌ها و مشکلات این کارگران گفت: دیون کارگران علی الخصوص کارگران یدی و خدماتی که زحمت نگهداری و مراقبت از فضاهای شهری را بر عهده دارند، جزء دیون ممتازه است و شهرداری‌ها موظف هستند که در برنامه ریزی‌های مالی، این دیون را در اولویت اول قرار دهند.

وی افزود: شهرداری ها به جای این که پروژه‌های عمرانی را با بودجه‌های کلان کلنگ می‌زنند، بایستی ردیفی برای پرداخت حقوق کارگران خدماتی در نظر بگیرند و به وضعیت پرداخت‌های قطره چکانی مزد این کارگران خاتمه دهند.

وی ادامه داد: اگر پروژه های عمرانی به دلیل بی پولی متوقف شد خللی ایجاد نخواهد شد، ولی اگر کارگران خدماتی شهرداری‌ها نتوانند به کار خود ادامه دهند فضاهای شهری دچار آلودگی و بی نظمی بسیار می‌شود.

این فعال کارگری در واکنش به اظهارات شهردار هشترود که تقصیر را متوجه پیمانکاران دانست، گفت: این نوع اظهارات، فقط فرافکنی و رفع مسئولیت‌های قانونی است و بدیهی است که مسئولیت پرداخت مطالبات کارگران شهرداری‌ها بر عهده مدیران شهرداری است.

وی در تشریح این مطلب افزود: بایستی مدیران شهرداری بر عملکرد پیمانکاران نظارت کامل داشته باشند و هر ماه لیست پرداخت ‌ها و واریز حق بیمه کارگران را چک کنند. علاوه بر این، بندهایی در قرارداد‌های برون‌سپاری و به پیمان‌گزاری برای جلوگیری از این نوع تخلفات گنجانده شده که هرگز اجرایی نمی‌شود.

میرعبدالـله در پایان مسئولیت را متوجه شوراهای شهر و مجموعه وزارت کشور دانست و گفت: اگر شهرداری‌ها در برآورده کردن مطالبات قانونی کارگران قصور می‌کنند، این وظیفه شوراهای شهر و در مرحله بعد مجموعه وزارت کشور است که تامین اعتبار کنند و شهرداری‌ها را موظف کنند که دستمزد و مزایای مزدی کارگران شهرداری به موقع پرداخت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز