خبرگزاری کار ایران

نماینده صنفی کارگران ساختمانی کشور:

آیین نامه انجمن‌های صنفی کارگری با منافع صنفی مغایرت دارد

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۹۸۵

عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور تاکید دارد پیش از آنکه هرگونه مجمعی برای انتخاب اعضای جدید هیات مدیره و بازرسان جدید این تشکل صنفی کارگری برگزار شود؛ باید آیین نامه مربوط به فعالیت‌های این تشکل کارگری تغییر کند.

«اکبر شوکت» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: سه سال پیش، افراد منصوب به دولت دهم در واپسین روزهای حضور خود در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، آیین نامه مربوط به فعالیت کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران را  دست کاری کردند و از آن زمان تاکنون سایه این تغییرات تحمیلی بر فعالیت‌های این تشکل عالی کارگری سنگینی می‌کند.

وی با انتقاد از اینکه با وجود جابجایی‌هایی که در دولت یازدهم در ساختار مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شده است هنوز گامی برای اصلاح دست‌کاری‌هایی تحمیل شده به آیین نامه کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری برداشته نشده است، گفت:  این تغییرات تحمیلی مغایر منافع کارگرانی است که قرار است حقوق صنفی آنها از طریق انجمن‌های صنفی کارگری تامین شود.

شوکت گفت: به همین دلیل از طرف جمعی از انجمن‌های صنفی شکایتی در دیوان عدالت اداری مطرح شده که در آن موضوع ابطال تغییرات سه سال پیش آیین نامه مربوط به برگزاری مجامع عمومی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری مطرح شده است.

وی افزود: وزارت کار بدون در نظر داشتن تبصر 1 و 2 ماده 131 قانون کار که به صراحت تاکید کرده است که انجمن‌های صنفی می توانند نسبت به تشکیل کانون انجمن های صنفی در استان  و کانون عالی انجمن های صنفی اقدام نمایند،‌ اما تغییرات ایجاد شده در عمل تاثیری جزء محدود کردن اختیارات انجمن‌های صنفی نداشته است.

شوکت افزود: از قرار معلوم تغییرات تحمیل شده به آیین نامه کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری در جریان یکی از مصوبات اعضای هیات دولت دهم به وجود آمد و با وجود مخالفت اعضای وقت این تشکل صنفی در نهایت برای سال 92 از سوی مسئولان وزارت کار وقت تحمیل شد.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با ابراز تعجب از اینکه چرا هنوز مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تغییر این آیین نامه اقدامی صورت نداده‌اند، گفت: اگر قرار بود کانون های عالی استانی در تصمیم گیری‌های کانون عالی انجمن‌های صنفی در خصوص انتخابات هیات مدیره و بازرسین کانون نقش داشته باشند باید اسم آن را به  جای کانون عالی انجمن‌های صنفی، کانون عالی کانون‌های استانی می گذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز