خبرگزاری کار ایران

معطلی کارگران کاشی خزر برای دریافت طلب مزدی

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۷۶۲

با گذشت 6 ماه از توقف فعالیت کارخانه کاشی خزر (28 دی ماه 94) در استان گیلان، هنوز برای پرداخت معوقات مزدی کارگران این واحد صنعتی اقدامی صورت نگرفته است.

کارگران این واحد صنعتی در تماس با ایلنا گفتند: تعطیلی محل کار آن‌ها اواخر دی ماه سال گذشته (۹۴) و در زمانی اتفاق افتاد که کارفرما به دلیل مشکلات ناشی از کمبود منابع مالی، فعالیت خود را در خطوط تولید متوقف کرد و از آن زمان تاکنون تعداد زیادی از همکاران آنها بدون دریافت معوقات مزدی بیکار شده‌اند.

آن‌ها می‌گویند: کارفرما در سال 94 از مجموع کارگران این کارخانه تعداد حدود 300کارگر را پس از اتمام قرارداد کاراخراج کرد که هم اکنون این کارگران از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند.

به ادعای آنان تعداد حدود 75کارگر نیز پیش از اعلام تعطیلی کارخانه با اتمام قرار داد کار از این واحد اخراج شده‌ بودند که هرکدام هنوز بین سه تا 7 میلیون تومان از مطالبات مربوط به زمان اشتغالشان را از کارفرما طلب دارند.

به نقل از کارگران کاشی خزرگفته می‌شود بجز دستمزد دی ماه سال گذشته کارفرما بابت اضافه کاریها و حق سنوات سالهای گذشته بدهکار است و در همین رابطه به تعدادی از آنها بابت بدهی خود مقداری از محصولات کارخانه را واگذار کرده است.

از قرار معلوم کارگران مورد نظر پس آنکه برای فروش این کاشی‌ها اقدام می‌کنند، متوجه بدحسابی کافرمای خود از طریق گرانفروشی می‌شوند.

کارگران با بیان اینکه کارفرما مرتبا به کارگران وعده پرداخت مطالبات کارگران را می‌دهد در ادامه اظهار داشت: بی‌توجه‌ای کارفرما به پرداخت مطالبات کارگران باعث شد تا طی شش ماه گذشته چندین بار کارگران مقابل  کارخانه و سایرنهاد‌های مختلف دولتی شهرستان رشت تجمع اعتراضی نسبت به بی توجه ای کارفرمادر پرداخت مطالباتشان داشته باشند.

به گفته این کارگران وضعیت پیش آمده درحالی ادامه دارد که این واحد تولید کننده انواع کاشی های دیواری وکف بدهی های مالی زیادی به اداره گاز ،برق  وسایر نهاد های مختلف  دارد.

طبق اظهارات کارگران پس از توقف فعالیت کارخانه و بیکار شدن کارگران کاشی خزر ، مسئولان شهرستان رشت واستانداری گیلان وعده پی گیری بازگشت بکار وپرداخت مطالبات کارگران را دادند اما تا کنون اتفاقی رخ نداده و کارگران همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز