خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران زغالسنگ خمرود و کک سازی زرند از خصوصی سازی محل کارشان

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۸۴۸

به دنبال مطرح شدن موضوع واگذاری مجتمع کک سازی و پالایشگاه قطران شهرستان زرند به بخش خصوصی، کارگران این واحد صنعتی - معدنی نگران آینده شغلیشان شده‌اند.

منابع ایلنا در شهرستان زرند استان کرمان با اعلام این مطلب به ایلنا گفتند: به تازگی موضوع ارائه بسته سرمایه گذاری «طرح تجهیز معدن زغالسنگ خمرود» همراه با کارخانه کک سازی زرند به بخش خصوصی مطرح شده است.

از قرار معلوم سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران این برنامه را در جهت اصل 44 قانون اساسی، سیاست های کلان خصوصی سازی دولت و استفاده از توان شرکت های داخلی به اجرا می گذارد.

کارگران این شرکت نگران آینده شغلی خود هستند و می گویند این واگذاری ها به احتمال زیاد امنیت شغلی آنان را به مخاطره خواهد انداخت.

به گفته این کارگران، در چنین شرایطی مدیران شرکت  در هفته های گذشته از مازاد بودن بخشی از کارگران صحبت کرده اند و همین مساله به همراه تصمیم بر واگذاری به بخش خصوصی بر نگرانی کارگران افزوده است.

معدن زغالسنگ خمرود که از 38 میلیون تن ذخیره برخوردار است با هدف تولید 750 هزار تن زغالسنگ خام و تبدیل آن به 400 هزار تن کنسانتره زغالسنگ طراحی شده است.

همچنین کارخانه کک سازی زرند نیز که در این بسته سرمایه گذاری قرار دارد سالانه از ظرفیت تولید 400 هزار تن کک برخوردار است. معدن زغالسنگ خمرود و کارخانه کک سازی در محدوده استان کرمان واقع شده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز