خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان:

بازنشستگی کارگران ساختمانی بدست فراموشی سپرده شده است

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۸۵۹

کارگران ساختمانی با وجود آنکه دارای شغل سخت، مشقت‌بار و زیان آور هستند اما هنوز نمی‌توانند از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

«میکائیل صدیقی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت:  باوجود سخت و زیان آور بودن ماهیت کار کارگران ساختمانی هیچکدام از این کارگران هنوز نتوانسته‌اند از مزایای قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور استفاده کنند.

وی یادآور شد: مطابق ماده 10 قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، تمامی کارگران ساختمانی بیمه‌شده تنها به شرط داشتنن 35 سال سابقه پرداخت حق بیمه  و 65 سال سن  می‌توانند بازنشست شوند و به همین دلیل روند بازنشستگی این کارگران به موضوعی ملال آور تبدیل شده است.

صدیقی شرایط بازنشستگی کارگران ساختمانی مطابق قانون فوق را اجحافی بزرگ در حق کارگران ساختمانی دانست و افزود: کار کارگران ساختمانی به شدت سخت، مشقت‌بار و زیان آور است و در این شرایط طولانی شدن فرآیند بازنشستگی این گروه از کارگران به نوعی فراموش کردن آنها تلقی می‌شود.

نائب رئیس و دبیر کانون استانی کارگران ساختمانی استان کردستان در پایان پیگیری‌های انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی برای بازنشستگی کارگران ساختمانی  از طریق سازمان تامین اجتماعی را تاکنون بی‌نتیجه دانست و افزود: سازمان تامین اجتماعی اراده‌ای برای بازنشستگی کارگران ساختمانی از طریق قانون  سختی و زیان آور ندارد و تا این لحظه درخواست‌های انجمن های صنفی کارگران ساختمانی را بی‌پاسخ گذاشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز